Szkoła Podstawowa nr 4

im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

28 maja (w piątek) wrócili do Bytomia uczniowie przebywający w Jastrzębiej Górze na Zielonej Szkole.

Jeżeli chcesz zobaczyć zdjęcia - kliknij poniżej
zielonaszkolapowrot2010

Co słychać na Zielonej szkole

latarniarozewie2010NIEDZIELA - Dzień 1

W niedzielę po smacznym śniadanku wybraliśmy się do kościoła. Po mszy okazało się, że słoneczko pięknie przygrzewa więc poszliśmy do centrum Jastrzębiej Góry na taras widokowy i podziwialiśmy Morze Bałtyckie. Popołudnie aktywnie spędziliśmy na plaży. Po kolacji poszliśmy na pyszne gofry. Mniam!!!!

PONIEDZIAŁEK - Dzień 2

Chociaż poniedziałek zwykle nie jest naszym ulubionym dniem, to tym razem okazał się wspaniały. Po lekcjach bawiliśmy się na placu zabaw skacząc na skakance, grając w piłkę, kometkę i pokonując tor przeszkód. Byliśmy również na spacerze w lesie i nad morzem. Jednak największe emocje czekały na nas na "Randce w ciemno". Kolację przy świecach wygrali uczniowie IIIa. Oj, działo się!

WTOREK - Dzień 3

Największą atrakcją dzisiejszego dnia była latarnia morska w Rozewiu. Wysokość wieży wynosi 32,7m. Zwiedzaliśmy muzeum, maszynownię i piekarnio - wędzarnię. Wieczorem oglądaliśmy film "Mali agenci?.

ŚRODA - Dzień 4

Byliśmy na całodniowej wycieczce do Trójmiasta. W Gdyni zwiedzaliśmy Dar Pomorza a w Sopocie spacerowaliśmy po molo, podziwialiśmy "Krzywy dom" i  piękne nowoczesne hotele. W Gdańsku oglądaliśmy Ratusz, zabytkowe kamieniczki i fotografowaliśmy się z Neptunem. W drodze powrotnej, w Gdyni wstąpiliśmy do Experymentu. Tam bawiliśmy się 1,5 godziny. Zabawa była wyśmienita!!!

Pozdrowienia znad morza

CZWARTEK - Dzień 5

Dziś byliśmy na basenie. Woda była cieplutka. Po zajęciach, do obiadu odbywały się lekcje.  Po obiedzie spacerowaliśmy po Jastrzębiej Górze, a wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.

PIĄTEK - Dzień 6

Kolejny dzień minął nam na nauce i zabawie wśród dobrych humorów. Poznaliśmy dziś dwóch ciekawych panów, którzy opowiadali nam o historii Kaszub i zabawiali nas ludowymi przyśpiewkami i piosenkami. Przypomnieliśmy sobie alfabet kaszubski i razem z zespołem śpiewaliśmy "Abecadło kaszubskie?. Na koniec dziewczyny całowały "diabelskie skrzypce?, które podobno zapewniają bogate zamążpójście. Kolejka była naprawdę długa...

fokarriumhel2010SOBOTA - Dzień 7

Dziś wybraliśmy się na wycieczkę po Półwyspie Helskim. Najpierw minęliśmy Chałupy osławione przez pana Wodeckiego, a dalej podziwialiśmy najwęższe miejsce, gdzie z jednej strony widać Zatokę Pucką, a z drugiej nasze morze . Dalej mijaliśmy miejscowości Kuźnia i Jastarnia z portem rybackim, ośrodkiem żeglarstwa i niezwykle oryginalnym kosciołem z wystrojem rybackim. Kolejna, najmłodsza miejscowość to Jurata i prezydencki ośrodek wypoczynkowy. Dowiedzieliśmy się również, że Półwysep Helski bardzo długo był niedostępny dla turystów, ponieważ był obszarem wojskowym. Wreszcie dojechaliśmy do Helu, gdzie na pokładzie statku poc zuliśmy się jak prawdziwi marynarze. Po rejsie udaliśmy się do Fokarium, które działa na rzecz ochrony fok. Podglądaliśmy spontaniczne zachowania w foczym stadzie oraz trening medyczny, który polega na nauczeniu fok reagowania na podstawowe polecenia opiekunów. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Muzeum ,,Pod Strzechą?. Przewodnik zaznajomił nas z dawnym życiem w Zatoce Puckiej, zwłaszcza rybołówstwem. W muzeum zgromadzono wiele ciekawych eksponatów wykorzystywanych dawniej w życiu codziennym. Słoneczne popołudnie spędziliśmy na grach i zabawach na plaży. Wieczorem czas upłynął na wspólnym śpiewaniu , grach i zabawach na placu zabaw.

NIEDZIELA - Dzień 8

Wzięliśmy udział w konkursie piosenki. Pierwsze miejsce wywalczyło trio z klasy IIIa: Tekiela Konrad, Sponda Weronika i Wojtkowiak Magdalena. Trzecie miejsce zdobyła Magda Książczyk z klasy IIIc. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody.  Po konkursie bawiliśmy się w Podchody. Uciekała klasa IIIa, która zostawiała klasie IIIb i IIIc różne znaki i zadania. Pokonywaliśmy trasę, która biegła Lisim Jarem, lasem i plażą. Najśmieszniejszym momentem było odnalezienie klasy IIIa w basenie,  który znajduje się w części ogrodowej za ośrodkiem. Wieczorem piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy przy ognisku. Bawiliśmy się wyśmienicie!!!

Ostatnie dni "Zielonej szkoły"

PONIEDZIAŁEK - Dzień 9

Zajęcia na basenie to nasza ulubiona forma spędzania wolnego czasu. Dziś kolejny raz mogliśmy popływać i pobawić sie w wodzie. Niektórzy naprawdę nieźle pływają! Wieczorem natomiast znowu mogliśmy poszaleć w dyskotece. Chłopcy zaprzyjaźniają sie z dziewczynkami i nareszcie proszą je do tańca. Niektórzy z nich biją swoiste rekordy. Szalona zabawa kończy się przed 22.00, a potem wszyscy błyskawicznie zasypiają i śnią o kolejnej zabawie...

wladyslawowo2010WTOREK - Dzień 10

Tego dnia mieliśmy ciekawe spotkanie z panem bursztyniarzem we Władysławowie. Dowiedzieliśmy się, że bursztyn to skamieniała żywica, a ten prawdziwy unosi się na osolonej wodzie. Potem pojechaliśmy do portu rybackiego. Oglądaliśmy kutry rybackie  i obserwowaliśmy załadunek szprotek. Wkrótce trafią one do naszych brzuszków. Oczywiście w centrum Władysławowa ku piliśmy pamiątki. Po obiedzie pojechaliśmy do Ośrodka Sportowego w Cetniewie. Tam pływaliśmy na basenie i zjeżdżaliśmy na zakręconej zjeżdżalni. Aleja Gwiazd Sportu była ostatnią atrakcją Władysławowa.Wieczorem odbyły się wybory Miss i Mistera "Zielonej Szkoły".

W tym konkursie brało udział 5 dziewczyn i 5 chłopaków, którzy musieli wykazać się poczuciem humoru, błyskotliwością i inteligencją. Vice Miss została Kasia Brylska, a vice Mister to Bartek Rzycki. Tytuł Miss Zielonej Szkoły należy do Ani Żychowskiej, a tytuł Mistera zdobył Marcin Marek. Gratulujemy!!!

ŚRODA - Dzień 11

Dzisiaj byliśmy na koncercie zorganizowanym w kościele z okazji Dnia Matki. Grała filharmonia z Sopotu. Dyrygent zapraszał dzieci do gry na instrumentach perkusyjnych. Dzieci grały razem z muzykami. Dwa utwory zostały urozmaicone rytmicznymi oklaskami widowni. Po odbiedzie na plaży odbył się konkurs na najpiękniejszą rzeźbę z piasku. Było wiele rzeźb ocenionych na 6 punktów. Największa atrakcja czekała na nas wieczorem. Wzięliśmy udział w podchodach. Tym razem uciekała klasa IIIc i IIIb. Klasa IIIa skutecznie rozwiązywała wszystkie zadania i odnalazła kryjówkę uciekających. Szczęśliwi, rozśpiewani i zadowoleni wróciliśmy do budynku.

CZWARTEK - Dzień 12

Ostatni raz byliśmy na basenie ośrodka Primawera i na zakupach w centrum Jastrzębiej Góry. Pożegnaliśmy nasze morze i ostatni raz bawiliśmy się w dyskotece na Pidżama Party. Wieczorem pakujemy się. Jutro będziemy w Bytomiu. Szkoda, że nie możemy zostać jeszcze na tydzień...

1% dla mojej szkoły

Akademia Kompetencji

Zapisy do I klasy 2019-2020

Copyright © 2024 SP nr 4 Bytom. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.