Nasza biblioteka
Biblioteka szkolna mieści się na drugim piętrze w sali nr 24. Znajduje się tu wypożyczalnia z czytelnią oraz ICM (Informacyjne Centrum Multimedialne).
Biblioteka posiada własny Exlibris, który jest umieszczany na dyplomach z imprez organizowanych przez naszą bibliotekę.
W księgozbiorze podręcznym swoje miejsca zajmują słowniki, leksykony, encyklopedie, atlasy, albumy, itp. książki z każdej dziedziny, służące na lekcje nauczycielom. Uczniowie mogą z nich korzystać na miejscu. W czytelni można także korzystać z licznych czasopism.
Na regałach w wypożyczalni książki ułożone są wg działów tematycznych
W ICM znajdują się 4 komputery, jak również wiele programów, słowników multimedialnych, płyt CD i DVD do wykorzystania przez ucznia i nauczyciela.
Biblioteka gromadzi i udostępniania zbiory, udziela informacji uczniom, nauczycielom, rodzicom i innym pracownikom szkoły, organizuje konkursy wiedzy, tematyczne wystawy. Przeprowadza różne akcje biblioteczne np. zbiórka lektur, podręczników, kiermasz taniej książki.
Stałe imprezy w naszej bibliotece:
- Międzynarodowy Dzień Bibliotek Szkolnych,
- Światowy dzień pluszowego Misia,
- Pasowanie na Czytelnika,
- Dni Książki.
Współzawodnictwo
W ciągu całego roku prowadzony jest konkurs na najlepiej czytającą klasę. Nagrodą jest przechodnia statuetka ?czytelnika? oraz słodki upominek. Dlatego też w każdym miesiącu na tablicy ogłoszeń przed biblioteką, zamieszczamy statystykę wypożyczeń poszczególnych klas, która mobilizuje do aktywnego czytelnictwa.
Na początku każdego miesiąca aktyw czytelniczy dostarcza również wychowawcom klas I- III uaktualnione imienne wykazy czytelnicze.
"POSTANÓW SOBIE CZYTAĆ CODZIENNIE, CHOCIAŻBY PRZEZ |
H. Mann |
Czytelniku! W gąszczu regałów zwróć uwagę, że książki ułożone są tematycznie w działach, takich jak:
- BAJECZKI, WIERSZYKI
- BAŚNIE, LEGENDY, OPOWIADANIA
- POEZJA, DRAMAT
- LITERATURA POPULARNONAUKOWA
- LEKTURY - LITERATURA PIĘKNA
W każdym z w/w działów książki ułożone są alfabetycznie wg nazwisk autorów. Obszerne działy dla najmłodszych i najaktywniejszych czytelników to dwa pierwsze - nie wymagają reklamy. Bajeczki i wierszyki oraz Baśnie i legendy, są chętnie czytane. W dziale Poezja i dramat - posiadamy skromny wybór najpoczytniejszych utworów klasyki. Dział Literatura popularnonaukowa zawiera książki m.in. z historii geografii, biologii i chemii. Często odwiedzany dział, zaczytany i stale uzupełniany to Lektury. Po nich najobszerniejszy dział to Literatura piękna aktualizowana na bieżąco szczególnie o tytuły autorów współczesnych literatury młodzieżowej.
Czytelnikom, którzy lubią czytać o przyjaźni, miłości, szkole, rodzinie itp. polecamy książki obyczajowe takie jak:
- Dalsze losy "Ani z Zielonego Wzgórza" i inne- L. M. Montgomery
- "Kłamczucha" i inne z serii JEŻYCJADA - M. Musierowicz
- Z serii Mikołajek- Sempe i Goscinny
- Z serii BezSennik
- Z serii ABBY HAYES
Lubiącym niezwykłe i pasjonujące wydarzenia, szybką akcję proponujemy książki przygodowe takie jak:
- Z serii Pana Samochodzik- Z. Nienacki
- "Do przerwy 0:1" i inne- A. Bahdaj
- Z serii Marta Patton
- Z serii Magia bez Harrego
Wielbicielom przyrody i zwierząt spodobają się książki przyrodnicze takie jak:
- Z serii Razem ze słonkiem- M. Kownacka
- "Kochany zwierzyniec", "Finek" i inne- J. Grabowski
- Z serii Klub Ratowników Zwierząt- W. Friedman, E. Weiss
- Heartland
Miłośnicy historii dawnej i współczesnej niech sięgną po książki historyczne takie jak:
- "Przygody Meliklesa Greka"- W. Makowiecki
- Paziowie króla Zygmunta- Domańska A.
- Czterej pancerni i pies- Przymanowski J.
Znajdziecie też jeszcze więcej ciekawych i interesujących książek, których tytuły trudno tu wszystkie zamieścić.
Od grudnia 2007r. biblioteka nasza posiada nową pracownię multimedialną z czterema komputerami z dostępem do internetu. Tu można poszukać informacji potrzebnych do lekcji, po umówieniu się na wolny termin zagrać w grę, miło spędzić czas.
Dzięki ICM biblioteka może sprawniej, m.in.:
- gromadzić, selekcjonować i aktualizować informacje,
- tworzyć i udostępniać informacje,
- umożliwiać popularyzację osiągnięć, wymianę poglądów,
- dokumentować pracę uczniów i nauczycieli.
Staramy się rozwijać kulturę informacyjną uczniów, wspomagamy proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły, przyczyniając się do podnoszenia jakości pracy szkoły.