Powoli kończy się rok szkolny i kończą się nasze zajęcia z robotami scribotami. Udało nam się je na tyle zmodyfikować, by mogły lepiej widzieć i optymalnie wykorzystywać swoje szczypce. Stworzyliśmy także programy, które te umiejętności testowały. Teraz pora na porządkowanie i rozbiórkę naszych robotów, z którymi zdążyliśmy się już zżyć:).
Roboty - skriboty już złożone, przetestowane i gotowe do programowania, a do tego wszystkie działają - prawie bezbłędnie:) Programowanie skribotów nie należy do najłatwiejszych. Czasem bowiem czegoś nie zauważą, czasem nie zatrzymają się na czas, a czasem ich koła nie obracają się w jednakowej prędkości. Jednak uczniowie klasy 6b - potrafią sobiei z tym dać radę:)
Gdy wreszcie udało się złożyć roboty - była chwila na zabawę i naukę sterowania robotami. Uczniowie 6b starali się bardzo, roboty - podobnie:) Więc zabawa była przednia, a że czasem robocik zupełnie tracił orientację i zamiast do mety jechał w przeciwnym kierunku:) Złośliwość rzeczy martwych - tak się mówi:)
Drugim zadaniem zespołów - było takie pokierowanie robotami, by za pomocą swoich szczypiec/chwytaków podniosły wcześniej skonstruowane przeszkody. To zadanie o dziwo okazało się być zdecydowanie łatwiejszym:)
Nasze roboty (klasa 6b) z klocków Skrikit są już gotowe. Mamy wśród nich roboty latające, sprzątające baseny - czy zbierające złom:) Zdjęcia także zrobione, więc teraz pora na wykonanie tablic informacyjnych i stojaczków. Mamy nadzieję, że od poniedziałku wystawa robotów w szkolnej bibliotece będzie już dostępna:)
Jak się okazuje obłaskawianie skribotów nie jest najłatwiejsze. Dzisiejsze zadanie jakie stanęło przed uczniami klasy 6b - wydawało się proste. Nauczyć robota by podjechał do klocka, zamknął na nim swoje szczypce i odjechał z nim. Łatwo powiedzieć - trudniej wykonać, gdy pole widzenia robota jest dosyć ograniczone. Jednak znaleźli się programiści - którzy dali radę:)
Nasze roboty skriboty początkowo zamieniły się w buldożery, które zniszczyły w ciągu kilku sekund (no może jednak minut) wcześniej zbudowane miasteczko. Burzenie szło im bardzo sprawnie, to też gdy już miasto zniknęło z podłogi, na powstałym w tym miejscu torze - odbyły się wyścigi. Zaś na koniec - nauczyliśmy się zaprogramować naszego robota tak - by sam pokonał tor. Za tydzień kolejne zadania przed skrobotami i nami.
Dzisiaj, 26 października, z klockami Skrikit - pozyskanymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości, zaznajamiali się, gościnnie, uczniowie klasy 6c i trzeba powiedzieć - fantastycznie im poszło. Najpierw szybciutko rozkręcili poprzednie konstrukcje, a następnie złożyli własne. Jeszcze tylko zrobią karty informacyjne i kolejne konstrukcje powędrują na mini wystawkę. Brawo!!!
Już prawie gotowe:) Dzisiaj uczniowie klasy 6b - dokończyli karty informacyjne (w Canvie), opisujące ich roboty - wykonane z klocków SkriKit (pozyskanych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości), a także zbudowali specjalne konstrukcje - stojaki na karty. Jutro jeszcze kosmetyczne poprawki i wystawka w naszej szkolnej bibliotece gotowa:)