Klasy Informatyczno - Medialne

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Wczoraj odbył się I Szkolny Turniej "Roblox". W zawodach wzięło udział 35 uczniów z klas 1-8. Jako, że był to nasz pierwszy turniej nie obyło się bez małych problemów. Jednak na całe szczęście udało się Turniej przeprowadzić. Dziękuję wszystkim za wytrwałość i cierpliwość - gdyż trwał on prawie 3 godziny. Dziękuję także - Igorowi Milewskiemu z 6b, który stworzył tory i nadzorował cały konkurs.

robloxfinal202022a

I miejsce zajęła Karolina Maleszka z klasy 2b:) Miejsce II - wywalczył Adam Perlak z 6c, III wynik osiągnął Tymoteusz Motyka 7c (4 miejsce - Maciek Muc 7c, zaś 5 miejsce Wiktoria Ballenstedt 5a). Jeszcze raz gratuluję finalistom, wszystkim dziękuję za sportową walkę. A wnioski z konkursu mam nadzieję, spowodują, że kolejny Jesienny Turniej Robloxa - będzie przebiegał sprawniej:)

robloxfinal202022

Dzisiaj  - 8 czerwca - odbył się turniej sieciowy uczniów klasy 5b i 6b w grze "Think Tanks". W zawodach wzięło udział 10 esportowców, którzy zasiedli za sterami - czołgów. Gra Thinks Tanks - powstała w 2005r. i była pierwowzorem tak popularnej dzisiaj gry World Of Tanks. Po dwóch zaciętych bitwach, eliminacyjnej i finałowej - I miejsce w turnieju zdobył Paweł Glombik, II miejsce wywalczył - Mateusz Muszyński, a miejsce III - zajął Filip Skop. Gratulacje!!!

thiknstanks2020frrr
thiknstanks2020frrr2

Uczniowie klas 5b i 6b brali udział w konkursie"#Zostań w domu", organizowanym przez naszą szkołę, a Mateusz (6b) zajął w nim III miejsce.

zostanwdomu0202ddd

Aktywnie włączyli się też w projekt "Biało-Czerwona", którą zaproponował pan dyrektor.

Licznie spróbowali swych sił w konkursie szkolnym na okładkę audiobooka "Mały Książę". I miejsce - zajęła praca Agnieszki Derdy (6c), zaś miejsce III Oliwiera Cygona. Brawo!!!

malyksiazekonk2020

Podsumowaniem całorocznej pracy w klasach Kim - jest organizowany zwykle w maju lub czerwcu Scratch Day. Uczniowie podczas tego dnia, pokazują swoim rodzicom (także rodzeństwu) czego się nauczyli:). W tym roku ta uroczystość odbędzie się w Internecie - za pomocą aplikacji Zoom.

Scratch Day dla klasy 5b odbędzie się we wtorek 23 czerwca 2020r. o godzinie 18.00
Zadania dla poszczególnych uczniów:
- Prezentacja czołgu: Oliwer
- Program w Scratchu: Lena i Kasia, Tymek i Paweł, Filip, Agata i Natalia
- Prezentacja klasy Kim: Marta i Zosia
- Prezentacja Lofi Robot: Natalia B.
- Test na Kahoocie „O Kimie”: Paweł, Michał, Martyna,
- Prezentacja Robota: Gabrysia
- Prezentacja Lofi Robot: Mateusz
- Klocki Lego WeDo: Zuzia
- Prezentacja Klocków Lego Minstorm: Bartek
- Prezentacja Robota: Hania

Scratch Day dla klasy 6b odbędzie się we środę 24 czerwca 2020r. o godzinie 18.00
Zadania dla poszczególnych uczniów:

- Prezentacja Gravitraxa: Paweł, Mela
- Quiz o Kimie na Kahoocie: Bartek E, Paweł, Ania
- Prezentacja o Kimie: Michał I i Dominika Kl
 -Komiks Kimowy: Karolina
- Prezentacja robotów: Zuzia i Mateusz - Lego WeDo 2, Antosia i Agnieszka - Ozoboty,
- Specjalne programy w Scratchu: Kinga, Lucy, Igor, Emilka, Filip, Antek, Dominika,
- Animacja gif o Kimie: Dominika Kuś
- Oś czasu Kim: Bartek H
- Mapa padlet: Mateusz K i Michał K
- Plansza Scratch Day 2020: Eunika

scratchday2020oboegr

4 czerwca 2020r. po raz pierwszy w historii naszej szkoły - odbył się on-line (Zoom oraz Facebook) międzyklasowy (5b i 6b) Turniej Rummikuba. 14 uczniów/uczennic walczyło przez dwie godziny (część czasu zużyliśmy na łączenie się:)) Po walce udało się wyłonić finalistów, z których: I miejsce zajęła Emilia (6b), miejsce drugie Natalia (5b), miejsce III - Zosia (5b), a na czwartym uplasowała się Mela (6b). Gratulacje dla wszystkich grających:)) I jak się uda - to za dwa tygodniu zrobimy powtórkę:)

konkurs1zwierzakikahoot23
konkurs1zwierzakikahoot23a

W czasie pandemii - udało się przeprowadzić 3 konkursy z wykorzystaniem platformy do tworzenia testów - Kahoot! oraz komunikatora Zoom, które przygotowali uczniowie klasy 6b.

Konkurs "Jakie to zwierzę" - odbył się 13 maja. W konkursie złożonym z trzech etapów  - wzięło udział 21 uczniów z klas 4-8. Emocje były olbrzymie, pytania bardzo trudne a poziom wyrównany. Ostatecznie po 45 pytaniach - I miejsce zdobyła Ania (6b), drugi był Aaron, a trzecie miejsce zajął Bartek (6b).

konkurs1zwierzakikahoot
konkurs1zwierzakikahoot23a46

Kolejny konkurs odbył się 27 maja 2020r. Tym razem jego uczestnicy wykazywali się swoją wiedzą o mitologiach świata (oraz o stworach mitologicznych). W konkursie wzięło udział 19 uczniów z klas 5-8. Emocje sięgały zenitu, ręce same naciskały przyciski - a po trzech etapach - miejsce I zajęła Hania (5b), miejsce II Zuzia (6b), a miejsce III - Wojtek.

konkurs1zwierzakikahoot2
konkurs1zwierzakikahoot23a4

Konkurs "Flagi świata", odbył się 10 czerwca 2020r. W konkursie wzięła rekordowa ilość uczniów, bo aż 32. Wszyscy biorący udział w konkursie wykazali się dużą znajomością tematu - zaś finaliści konkursu - wybitną znajomością. Tym razem najlepszym okazał się Marcin (5c), miejsce II zajął Paweł (klasa 8a), zaś miejsce trzecie wywalczył - Nikodem (7a). Najlepszym zawodnikiem Kimowym - była Natalia z klasy 5c, która upasowała się na miejscu 5.

kimkohhot2020sssss
kimkohhot2020sssss2

Klasa 5b po raz drugi spróbowała swoich sił zgłaszając swój akces do ogólnopolskiego programu "Superkoderzy" - wybierając ścieżkę "Robo matematycy". W ubiegłym roku nie udało się:(  W tym roku zgłosiliśmy pracę przygotowaną z wykorzystaniem padletu (wykonana online). Niestety - nie udało nam się dostać do programu. Jednak nie załamujemy się - będziemy pracować z robotami z programem czy bez:)

pandemicfilm2222a5

Za pomocą platformy - Biteable.com - uczniowie klasy 5b i 6b, stworzyli filmiki, w których opowiadają jak czują się podczas tej pandemii, czym zajmowali się przez ostatnie miesiące i jakie mają nadzieje. Do zebrania filmików wykorzystaliśmy - padlet:)

Prace uczniów klasy 5b
pandemicfilm2222

Prace uczniów klasy 6b
pandemicfilm2222a

Za okazji Świąt Wielkanocnych - zrobiliśmy w Canvie (a jak - lubimy ten program) - kartki świąteczne:)

Kliknij poniżej by zobaczyć wszystkie kartki

kartkawielkanocna20202aaass

Nauczyliśmy się jak szybko i sprawnie zorganizować sobie pracę w gmailu -używając etykiet (podobnie na Librusie)

organizacjazajec2020der2

Dowiedzieliśmy się także jak sobie usprawnić pracę korzystając z narzędzi: Lista zadań i Keep

organizacjazajec2020der

W Canvie, kolejnym ciekawym programie służącym do tworzenia plakatów, wizytówek, prezentacji, czy krókich filmików - wykonaliśmy plakaty - na  "Czas Pandemii".

skarpeta2020aaaasas2

Specjalnie dla uczniów Edterka przygotowaliśmy
"Kolorowe skarpety" oraz wysłaliśmy im kartkę "Na niebiesko":)
skarpeta2020aaaasas
Na niebiesko22222

Tuż przed wystąpieniem pandemii wirusa Covid - klasa 6b pracowała nad grą w Scratchu - "Papier, nożyce i kamień". Troszkę o niej zapomnieliśmy, a niesłusznie bo uczniowie świetnie zrealizowali tą znaną wszystkim zabawę - zapraszam.

Studio "Papier, nożyce, kamień"
papiernozycekamien2020788

Kolejny programem, który poznaliśmy podczas zajęć on-line to bardzo prosty, ale sympatyczny program do tworzenia gifów - FlipAnim. Za jego pomocą wykonaliśmy gify związane z pandemią, zrobiliśmy także animację z okazji Dnia Kolorowej Skarpety i Dnia Świadomości Autyzmu.

gifniebioeski
Praca Dominiki - Na Niebiesko

Padlet - przydał nam się także w czasie pandemii - zastępując po cześci stronę Kim'ową, gdyż działały padlety klasowe, na których zamieszczane były ważne informacje i materiały z lekcji.

Powstały także padlety - osobny dla każdej klasy, które tworzyliśmy wspólnie całą grupą, a które mamy nadzieję, pomogły nam siebie lepiej zrozumieć i poznać.

"Co lubimy" - Klasa 5b

padlet2020rfrtgttt2AA1a2a

"Co lubimy" - Klasa 6b
padlet2020rfrtgttt2AA1a2a2

Wykorzystując aplikację padlet, podczas naszych zajęć on-line stworzyliśmy: Oś czasu (do wyboru - najczęściej powstawały padlety o historii gier komputerowych, czy samego komputera)

padlet2020rfrtgttt2AA1a 

Wykonaliśmy padlet z propozycjami miejsc, które warto zobaczyć na naszym pięknym Śląsku

 padlet2020rfrtgttt2AA1a2

Każdy uczeń opowiedział też o swoim idolu - właśnie za pomocą padletu

padlet2020rfrtgttt2AA1a24

Niestety z powodu wirusa, musieliśmy odwołać zarówno zajęcia w klasie 5b z robotami Lofi (myślę, że damy radę to uzupełnić w nowym roku), warsztaty medialne w klasie 6b, wyjazd do Krakowa do Muzeum Gier "Kraków Arcade", jak również do Gliwic do RoboParku. Niestety nie odbyły się także warsztaty w ZSTiO. Mam nadzieję, że część warsztatów uda się zrealizować od września, zaś do Gliwic do RoboParku (wystawa ponownie otwarta od 6 czerwca) - można pojechać indywidualnie.

Od 6 czerwca można samemu wybrać się do Gliwic do CH Forum
robopark2020sssss

Jeszcze przed pandemią - klasa 5b rozpoczęła pracę nad grą zatytułowaną "Zbieramy, spadamy". Zapraszam do spróbowania swoich sił:)

Studio - kliknij poniżej
zbieramyspoaday2020ss

Niestety w marcu 2020r. zmuszeni zostaliśmy do pozostania w domu z powodu virusa Covid. Jednak udało się bardzo szybko zorganizować lekcje w sieci i od poniedziałku - 17 marca rozpoczęły się systematyczne zajęcia online z informatyki dla klas 5b i 6b. W marcu odbywały się w grupach we wtorki, zaś od kwietnia - we wtorki (na platformie ClickMeeting) i w piątki (całą klasą na platformie Zoom). 

wideolekcja2020

Kółko robotyczne