W poniedziałek (17.06.2019) klasa 5b KIM wybrała się na wycieczkę do Pracowni Ceramicznej MOMO. To była nasza druga wizyta. Podczas, której szkliwiliśmy ulepione przez nas wcześniej prace. Dowiedzieliśmy się co to jest szkliwo, jakie są techniki szkliwienia, i że nasze prace będą wypalane w temperaturze 1200 stopni Celsjusza. Podczas, kiedy jedna grupa szkliwiła, reszta spędzała czas w ogrodzie. Graliśmy w gry planszowe, badmintona i piknikowaliśmy. W środę podczas zakończenia roku, dostaliśmy wypalone swoje prace, które były bardzo kolorowe. Każdy był zadowolony z efektu swojej pracy. To była bardzo udana wycieczka.
Autor tekstu i rysunku:
Filip Barwiński
We wtorek, 18 czerwca, wraz z panią Małgosią Krawczak po Mszy Świętej na zakończenie roku - podczas której podziękowaliśmy księdzu Adrianowi za cały rok - opieki nad nami,
wybraliśmy się na lody. Lody jak wiadomo, najlepiej smakują na pl. Akademickim więc tam się nimi posililiśmy:). Potem przyszła pora na wspólne zdjęcia przy fontannie. Nie mogło też zabraknąć tego dnia zabawy - więc udaliśmy się pl. Słowiański, a tam... królowała zjeżdżalnia:) Było super:)))
Tekst:
Emilia Czendlik 5b
13 czerwca klasa 4b wybrała się na wycieczkę. Na początku poszliśmy do Agory na lody, gofry lub inne smakołyki. Po wizycie w kawiarni przespacerowaliśmy się do parku miejskiego, gdzie świetnie się bawiliśmy. Część osób grała w piłkę, część leżała na leżakach, a inni bawili się na placu zabaw i w piasku. Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, brudni, ale szczęśliwi. Dziękujemy naszej Pani za świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu!
Autorka tekstu:
Marta Mamot
Niestety czas tak szybko w drugim semestrze minął, że nie udało się wszystkim skończyć zajęć z klockami Lego WeDo. Nadrobimy to we wrześniu. Tymczasem o swoim ostatnim projekcie wykonanym za pomocą klocków Lego WeDo II i oprogramowanym w Scratchu - "Uratuj pandę" - opowiada jego twórca - Igor:)
Tymczasem w klasie 4b - ostatni projekt "Papuga" - wykonały Lena i Kasia. Projekt powstał w oparciu o klocki Lego WeDo - zaś program do niego dziewczyny napisały w Scratchu.
Program wykonany przez dziewczyny działa w ten sposób - że gdy ktoś porusza skrzydłami papugi w górą a potem w dół -papuga na ekranie się przesuwa - leci:) Gdyby miały więcej czasu powstała by zapewne świetna gra, może w nowym roku:) Oczywiście dziewczyny za swoją pracę otrzymały specjalne certyfikaty:) Ups - znowu się wydrukowały CERTFIKATY- co ja mam z tym Wordem:)
W piątek Igor i Mateusz, samodzielnie, bo koleżanki nie dopisały:( zbudowali i oprogramowali projekty: "Na ratunek pandzie" i "Spychacz". Igor starał się za pomocą helikoptera uratować pandę, gdy wszystko wokoło płonęło:) zaś Mateusz starał się opanować zbudowany przez siebie spychacz - co okazywało się niezmiernie trudne i trzeba było ciągle poprawiać program sterujący pojazdem.
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo
Kasia i Lena - projekt "Marynarz"
>
Elwira i Agata - projekt "Małpka"
W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy cykl zajęć poświęconych programowaniu z czarodziejem Baltiem - na pewno wrócimy do tego programu jeszcze w następnym roku. Tymczasem do końca roku szkolnego będziemy uczyć się programować za pomocą języka CBOT, który jest bardzo podobny w strukturze i składni do C++ oraz Java. Na pierwszy ogień poszedł program Ceebot 4 i praca z pojazdami kosmicznymi. Było super:)
Pacmanowego PixelArta wykonali - Dominika i Michał
Autor tekstu: Michał Imański
Scratch Day - w klasach KiMowych - to roczne podsumowanie pracy, oraz wspólne (wraz z rodzicami) spotkanie z programowaniem. Tak też było dzisiaj w klasie 4b. Obejrzeliśmy wszystko to co udało nam się w tym roku zrobić, pochwaliliśmy się naszymi programami, które samodzielnie wykonaliśmy. Na koniec staraliśmy się nauczyć naszych rodziców podstaw scratchowania - trzeba powiedzieć, że i im i nam poszło świetnie.
W końcu po kimś mamy te zdolności. Otrzymaliśmy dzisiaj koszulki Kimowe, które będziemy z dumą nosić:)
Dnia 28 maja klasa 4b wraz z klasą 4d pojechaliśmy do ZOO w Opolu. Zbiórka w szkole odbyła się o godzinie 7.45, gdy reszta osób przybyła panie wychowawczynie szybko zorganizowały zbiórkę i usadowiły nas w autokarze. Mogliśmy w końcu ruszyć w drogę. Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy zadowoleni rozprostowaliśmy nogi i poszliśmy zwiedzać ZOO. Były tam wspaniałe egzotyczne zwierzęta, które mogliśmy obserwować jak swobodnie spacerujące po trawie, nurkujące w wodzie lub skaczące z gałęzi na gałąź. Najzabawniejsze były małpy, z nimi było najweselej. Zachwycające były żyrafy, kangury oraz emu. W Ogrodzie Zoologicznym był również plac zabaw, z którego chętnie skorzystaliśmy, była fajna zabawa, lecz pogoda nam nie dopisała i musieliśmy wracać do domu. Wycieczka była udana, lecz wszystko co dobre szybko się kończy. Zmęczeni i przemoczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.
autor tekstu:
Filip Skop
Dzisiaj - 3 czerwca, w klasie 4b odbyły się warsztaty "Mój pierwszy komiks" przeprowadzone przez panią Katarzyną Cieślak - grafika komputerowego i animatorkę, a prywatnie moją mamę:).
Podczas warsztatów dowiedzieliśmy sie o etapach powstawania komiksu oraz o pierwszych ilustracjach tego typu, mogliśmy także zrobić własny komiks. Myślę, że warsztaty wszystkim się podobały:) Mnie na pewno:)))
autor tekstu: Elwirka Cieślak
Dzisiaj po raz trzeci i ostatni w tym roku, klasa 5b, uczestniczyła w warsztatach w ZSTiO Bytom. Dzięki uprzejmości pana Witolda Kriesera oraz jego uczniów, młodzi programiści z KiM (klasa5b) mogli nauczyć się prostego języka kodowania umożliwiającego programowanie platformy Arduino Uno.
Wzięli też udział w klasowym turnieju Flipperów - w którym zwyciężył Antek. Turniej przeprowadził - Jakub Tkacz - Mistrz Polski w grze na flipperach typu classic z 2019r.
Bardzo dziękujemy dyrekcji oraz panu Witkowi za całoroczną opiekę nad klasą i fantastyczne warsztaty:)
Po Scratchu i Pixblocku - uczniowie klasy 5b uczą się programować za pomocą programu Baltie.
Kliknij poniżej by pobrać program
Baltie to program do nauki programowania i rysowania na poziomie języków Pascal, C, Java, ale jest w pełni graficzny. Stworzony w 1996r. przez czeskiego inżyniera Bohumira Soukupa. Podczas dzisiejszych zajęć uczniowie wraz z czarodziejem Baltiem wybudowali domek, a następnie stworzyli krótką historyjkę:)
Od obiegłego wtorku w Edterku odbył się cykl warsztatów zatytułowany "Mój przyjaciel robot". W pomoc przy przeprowadzeniu warsztatów włączyli się uczniowie klasy 5b. W ubiegły wtorek: Zuzia, Ania i Antek pomagali uczniom klasy 1b i Edterkowi w nauce kodowania, zaprezentowali także roboty które zaprogramowali: Lofi, ozobot i mbot.
W czwartek podczas zajęć z przedszkolakami - Sonia - zamieniła się w fotografa - dokumentując zajęcia i prezentując na koniec zajęć przedszkolakom - mbota.
We wtorek - 28 maja - w rolę nauczycieli kodowania wcieliły się: Emilka i Tosia. Zaprezentowały też uczniom klasy 1b możliwości ozobota.
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo
Wircia i Hania - projekt "Tańczące ptaszki"
>
Bartek i Marta - projekt "Krokodyl"
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo II
Antek - projekt "Symulator trzęsienia ziemi", "Chwytak"
Tosia i Mela - projekt "Piesek", "Samochodzik"
W piątek i poniedziałek swoje projekty z klocków Lego WeDo II wykonali: Mela i Tosia, oraz Antek. Dziewczyny zbudowały i oprogramowywały pieska i wyścigówkę, zaś Antek - symulator trzęsienia ziemi oraz chwytak. Świetne pomysły i sympatyczny czas spędzony wspólnie:) Tak trzymać:)
Zajęcia piątkowe
Zajęcia poniedziałkowe
We wtorek, zajęcia z klockami Lego WeDo - zakończyli: Hania, Marta i Bartek. Podczas zajęć zbudowali dwa projekty "Tańczące ptaszki" oraz "Krokodyla". oprogramowany przez Bartka i Martę "Krokodyl" - potrafił przyglądać się otoczeniu tuż przed nim i w odpowiednim momencie zamknąć swą wielką paszczę. Za to wykonane przez Hanię i Wircię ptaszki - zabawnie i udanie potrafiły zatańczyć do zaproponowanej muzyki:) Brawo:)!!! Na koniec wszyscy otrzymali certyfikaty.
W naszej szkole - odbył się Scratch Day 2019. W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie i rodzice klasy 5b. Młodzi programiści na ten dzień przygotowali przeróżne projekty, które następnie prezentowali zgromadzonym gościom:). Do swoich projektów wykorzystali roboty: LOFI Roboty, Ozoboty Mboty, a także wykonali specjalnie na tą okazję programy w Scratchu.
Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymali specjalne dyplomy za udział w projekcie Superkoderzy zorganizowaną przez Fundację Orange. Gratulujemy wszystkim uczniom - świetnych pomysłów.
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo II
Filip i Mateusz - projekt "Wywrotka"
Dominika i Lucy - projekt "Pojazd kosmiczny"
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo
Marta i Bartek - projekt "Samolot"
Kuba i Hania - projekt "Lew"
Kolejna grupa uczniów klasy 4b zaznajamia się z klockami Lego WeDo. Tym razem byli to: Hania, Marta, Bartek i Kuba (w zastępstwie Elwirki). Jak to zwykle bywa - złożenie projektu nie stanowiło dla nich większego problemu.
Troszkę więcej czasu i główkowania zajęło im programowanie klocków - ale za to powstały świetne projekty:) Hania z Kubą - wytresowali lwa, zaś Marta z Bartkiem ujarzmili samolot:) Brawo!!!
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo i Lego WeDo II
Zosia i Zuzia - projekt "Bramkarz Antek"
Igor - projekt "Alarm Przeciwwłamianiowy"
W dniu wczorajszym także klasa 5b - wzięła udział w kampanii zorganizowanej przez Fundację Orange #jestnaswiecej. Porozmawialiśmy o "Hejcie w sieci" - o jego przyczynach, sposobach radzenia sobie z nim i o tym co robić by go było mniej.
Na koniec uczniowie na znak solidarności z akcją - założyli jedną pomarańczową sznurówkę. Mamy nadzieję, że będzie im ona przypominać o tym jak właściwie reagować na to naganne zjawisko w Internecie. Powstał także PixelArt - odpowiedni do tematyki zajęć:)
W dniu dzisiejszym na lekcji informatyki w klasie 4b rozmawialiśmy na temat - problemu jakim jest "hejt w sieci". Zajęcia zostały przeprowadzone w ramach kampanii zorganizowanej przez Fundację Orange - #jestnaswiecej.
Uczniowie w geście solidarności w swoich butach zawiązali pomarańczowe sznurówki, które są symbolem akcji. Odpowiedniego PixelArta - wykonała Lena.
Uczniowie poznali także program do tworzenia obiektów w 3D - Sketchup. Powstały różne domki, budowle użytkowe, a także architektura rodem z XXII wieku:)
13 kwietnia 2019r. klasy 4b i 5b pojechały na Uniwersytet Śląski w Katowicach na warsztaty dotyczące drukarek 3D. Każda z grup po przyjeździe najpierw odpoczęła po podróży i się posiliła, aby zgromadzić potrzebne siły.
Zdjęcia z zajęć gr.I
Następnie dwóch, bardzo sympatycznych panów opowiadało nam miedzy innymi jak działają drukarki 3D oraz z czego są zbudowane. Mieliśmy okazję zobaczyć jak pracuje taka drukarka. Po tym wstępnym etapie warsztatów, podzieliliśmy się na pary. Każda z nich, w specjalnym programie komputerowym " ", stworzyła własny projekt, który gdyby była taka możliwość - gotowy był do drukowania. Na koniec, w tych samych parach, mogliśmy specjalnym długopisem 3D stworzyć własne wydruki 3D, które każdy mógł zabrać do domu.
Zdjęcia z zajęć - gr.II
Na pamiątkę, każdy uczestnik warsztatów, dostał breloczek z napisem 3D, który oczywiście został wydrukowany podczas zajęć. Mam nadzieję, że każdemu się podobało, bo warsztaty były warte uczestnictwa.
Autor tekstu:
Anna Tokarz
Zobaczcie jak świetnie bawili się uczniowie 5b podczas warsztatów teatralnych w Chorzowie.
W piątek 5 kwietnia byliśmy na warsztatach w Teatrze Czarnego Tła w Chorzowie. Najpierw pani opowiadała nam o przedstawieniu i całym teatrze, a potem próbowaliśmy sami wykonać sztukę z czarnym tłem. Taka forma teatru polega na tym, że cały spektakl odbywa się w ciemności, a tylko światło ultrafioletowe pozwala widzieć postacie i rekwizyty.
Dużo dowiedzieliśmy się na temat animacji teatralnej oraz mogliśmy poznać różne elementy scenografii. To była bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka.
Autor tekstu:
Sonia Giza
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo
Zosia i Zuzia - projekt "Tańczące laleczki"
>
Igor i Kuba - projekt "Dźwig"
We wtorek swoje zajęcia z klockami Lego WeDo - rozpoczęła grupa III. Zuzia, Zosia, Igor i Kuba bardzo sprawnie złożyli swoje projekty. Dziewczyny - zbudowały "Tańczące laleczki", a chłopaki "Dźwig".
Następnie przystąpili do programowania. I również tutaj świetnie im poszło, mimo, że programowali w starszej wersji Scratcha (z którego obecnie już nie używamy), gdyż klocki Lego WeDo nie współpracują ze Scratchem 3.
W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 5b: Mateusz, Filip, Lucy, Dominika i Zuzia - po raz pierwszy złożyli z klocków Lego WeDo 2: projekty "Satelita" i "Dinozaur". Zabrakło jednak czasu by oprogramować klocki. Udało to się w poniedziałek. Klocki ożyły:) Zabawa była przednia.
A tak o swoim projekcie "Dinozaur" opowiadają Mateusz i Filip
O projekcie "Satelita" opowiada Lucy
Zapraszam do obejrzenia projektów wykonanych za pomoca klocków Lego WeDo
Natalia i Natalia - projekt "Bączek"
Filip i Mateusz - projekt "Łódka"
Podczas drugiego spotkania z klockami Lego WeDo, niestety już i ostatniego (musieliśmy przyspieszyć bo - czas coś okrutnie szybko mija) grupa uczniów klasy 4b: Natalia, Filip, Natalia i Mateusz - wykonali projekty "Łódka" i "Bączek".
Projekty nie były skomplikowane technicznie, jednak sporo czasu uczniom zajęło ich oprogramowanie. Ten czas jednak nie został zmarnowany. Łódka raz wolniej, raz szybciej pruła po falach, zaś maszyna do puszczania "bączka" - otrzymała wiele przydatnych funkcji. Brawo!!!
Po raz pierwszy, w poniedziałek, grupa konstruktorów i programistów w składzie: Lucy, Zuzia, Filip i Mateusz - starała się poznać możliwości klocków Lego WeDo 2.0. Pudełko z klockami zostało otwarte po raz pierwszy - więc część zajęć poświęcili na porządkowanie elementów zestawu.
Gdy to już zostało zrobione - przystąpili do realizacji pierwszych projektów. Dziewczyny wykonały "Satelitę", zaś chłopcy "Zwierzaka". Niestety zdążyli jeszcze sparować z komputerem pierwszy zestaw i... czasu brakło. Kontynuować więc będą - za tydzień:).
Bardzo nam miło poinformować, że dostępny jest już kolejny 4- numer naszej gazetki szkolnej "Kopernikus". Brawa dla kółka redakcyjnego, w skład którego wchodzą uczniowie klasy 4b oraz pani Żanety:)
W marcu 1999r. ukazała się na Playstation i PC-tach gra TankRacer. Gra wyścigowa, o tyle nie typowa, że zamiast samochodem ścigamy się czołgami (4 rodzaje). Wyścigi można prowadzić w trybie single, ale także dosyć rozbudowanym trybie multiplayer, w którym poza wyścigiem można się zmieżyć ze sobą na arenie. Okazało się - po 20 latach, gra powoduje spore rumieńce i emocje wśród graczy. Tymi graczami byli uczniowie klasy 5b - którzy z okazji Dnia Wiosny - spróbowali swoich umiejętnosci w trybie sieciowym. Przy okazji okazało się, że największym wyzwaniem dla nich było sterowanie - za pomocą klawiatury:)
Projekt wykonany za pomocą klocków Lego WeDo i Scratcha -
Natalia i Natalia - "Lew"
Projekt wykonany za pomocą klocków Lego WeDo i Scratcha -
Filip i Mateusz - "Małpa"
>
Dzisiaj swoją zabawę z klockami Lego WeDo rozpoczęła grupa II. Natalia, Filip, Natalia i Mateusz starali się uporać z wybranymi przez siebie projektami: "Lew", oraz "Małpka". Poszło im świetnie. Nie tylko zdążyli złożyć "zwierzaki" ale także napisali własne projekty i jeszcze mieli chwilę by się pochwalić nimi:) Brawo!!! Za tydzień kolejne spotkanie.
18 września rozpoczęliśmy zabawę z robotami Lofi. Dzisiaj, 6 miesięcy później – 18 marca ostatnia grupa zakończyła zajęcia, podczas których uczniowie uczyli się sterować za pomocą aplikacji samodzielnie zbudowanymi robotami. Pokonywali tory przeszkód, układali układy taneczne do w rytm muzyki, a także starali się walczyć na arenie niczym zawodnicy sumo. Zabawa była przednia. Szkoda, że już musi się skończyć. Mamy nadzieję, że w następnym roku – dane nam będzie znowu uczyć się i bawić wraz z Superkoderami.
Dnia 11 marca na pierwszej i drugiej godzinie lekcyjnej odbyły się warsztaty na temat zaśmieconego środowiska. Najpierw rozmawialiśmy o tym, co się dzieje ze śmieciami i co możemy zrobić by było ich jak najmniej. Później Pani, która prowadziła warsztaty zdawała nam pytania i musieliśmy stanąć w kącie z tą odpowiedźą, którą uważaliśmy za poprawną. W kątach były różne odpowiedzi: tak ale..., nie ale..., tak, nie. Na koniec dowiedzieliśmy się ile czasu rozkładają się różne odpady. Mieliśmy również zadanie podsumujace warsztaty. Musieliśmy napisać parę przykładów, co my możemy zrobić by nasze środowisko było czystsze. Warsztaty bardzo pomogły nam zrozumieć, że to od nas zależy czy będziemy żyć w czystym środowisku czy w brudnym i nie zadbanym.
Autor tekstu:
Dominika Wolska
16 marca wybraliśmy się do Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach, gdzie pan Łukasz Wilk przedstawił nam historię komputera i informatyki. Przez godzinę słuchaliśmy o tym jak zmieniał się komputer podczas ostatnich 40 lat, co nas bardzo zainteresowało! Dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek, np. że Polacy przyczynili się do powstania komputerów w obecnym kształcie itp.
Przez kolejną godzinę byliśmy w swoim żywiole - graliśmy w gry na starych komputerach i automatach do gier. Chyba dla każdego była to niesamowita wycieczka. Dziękujemy panu Łukaszowi za interesującą lekcję.
Autor tekstu:
Natalia Błachowiak
We wtorek: Michał, Michał, Michalina i Natalia po raz ostatni w tym roku szkolny mieli możliwość zabawy i nauki z klockami Lego WeDo. Dziewczyny ułożyły i oprogramowały lwa, który gdy pokazało mu się jedzenie:) cieszył się, zaś chłopaki wykonali projekt bramkarza, który bronił bramki, zaś gdy udało się strzelić mu bramkę - program w scratchu zapisywał to:) Na koniec cała czwórka otrzymała certyfikaty uczestnictwa w zajęciach.
W poniedziałek - trio dziewczyn z klasy 5b: Lucy, Dominika i Tosia przeprowadziły zajęcia dla klasy 2b i 2c, edukując drugoklasistów w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Była prezentacja, filmiki, quiz i informacja gdzie znaleźć więcej materiałów o bezpiecznym Internecie. Gratulujemy dziewczynom przygotowania i odwagi. Brawo!!!
To już przedostatnia lekcja z Robotem Lofii dla grupy III. Podczas tego spotkania wszystkim zespołom udało się złożyć naszego robota. Coraz lepiej nam idzie operowanie śrubokrętem więc nie ma się co dziwić:) Teraz tylko skonfigurować robota z tabletem, lub telefonem i … zawody!!! Będą wyścigi, zapasy i jazda slalomem – już nie umiemy się doczekać:)
Klasa 4b - na ostatniej lekcji poznała program Pixton, świetny program (on-line) do tworzenia komiksów. Program jest nie tylko prosty, ale ma spore możliwości. jednak sam program nie wystarczy by powstał dobry komiks - potrzebna jest jeszcze wyobraźnia. Tego uczniom Kimów nie brakuje. Toteż każdy zrobił własny, oryginalny i ciekawy komiks - zapraszam do lektury:)
Po zabawie z czujnikami, przyszła kolej na skręcanie. To jest chyba najciekawszy element pracy z Lofi:) Na pewno dla pana Bartka – który czasem ze zdziwioną miną (nie wiemy czemu:)) przygląda się jak operujemy śrubokrętem:) Za to widać, także na zdjęciach, że współpraca – to nasza mocna strona. Robot ma już kadłub, teraz pora na oczy i koła:) za tydzień będzie gotowy. Taką mamy nadzieję:)
Podczas dzisiejszych zajęć klasa 4b poznawała program Pixton, który jest świetnym on-linowym edytorem komiksów. Za pomocą tego programu, w kilka minut można stworzyć prawie profesjonalnie wyglądający komiks. Najważniejsze to pomysł, a przecież tego "kimowcom" nie brakuje:) Już za tydzień będzie można przeczytać i obejrzeć stworzone przez nich prace. A w kwietniu wraz z panią Agnieszką Szotą - ogłosimy konkurs na komiks w języku angielskim:)
Brawo dla Pawła, który stworzył dla Nas - coolowego PixelArta.
Podczas ostatnich zajęć z klockami Lego WeDo - grupa I wykonała projekty: krokodyl i papuga. Zapraszam do prezentacji tych projektów:
Natalia opowiada o projekcie "Papuga"
Michał opowiada o projekcie "Krokodyl"
Drugie spotkanie z Klockami Lego WeDo w I grupie klasy 4b - miało trochę wyższy poziom trudności. I to nie tyle jeżeli chodzi o samo składanie klocków, chociaż zbudowanie krokodyla i papugi zajęło więcej czasu, ale przede wszystkim ze względu na czujniki, które nie do końca chciały nas słuchać. Pod koniec zajęć, gdy już nagraliśmy filmiki - wydaje się, że sytuacja została opanowana i za tydzień będzie już bez problemów. Zabawa i tak była przednia:)
Zmiana planu i ferie wpłynęły na prawie miesięczną przerwę w pracach z Lofi. Co się odwlecze to nie uciecze – mawia przysłowie. Dzisiejsza lekcja minęła nam na poznawaniu możliwości czujników robota Lofi – oraz na zapoznaniu się z programu Lofi Block. Wcześniej korzystaliśmy ze specjalnej wersji Scratcha, jednak chyba został on tymczasowo wyłączony:) Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło – powiada kolejne przysłowie. Za tydzień przystąpimy już do składania naszego robota. Na co nie umiemy się doczekać:)
7 lutego część klasy 5B pojechała do TEB Edukacja Gliwice, by dowiedzieć się czegoś o e-sporcie - tej niesamowicie szybko rozwijającej się formy rywalizacji pomiędzy graczami komputerowymi. Dlaczego tam? , Właśnie w tej szkole w tym roku po raz pierwszy otwarto klasę technik informatyk i E-sport działającą pod opieką firmy MSI Gaming.
O zajęciach i e-sporcie opowiadał nam nauczyciel- pan Mateusz, który prowadzi w tej klasie zajęcia z tego przedmiotu (4 godziny w tygodniu). Zapamiętałam, że klasy są niewielkie dziesięcio lub jedenastoosobowe. Uczniowie tych klas mają lekcje informatyki oraz zajęcia z e-sportu. Podczas zajęć z e-sportu uczą się grać i współdziałać zazwyczaj w: Counter-Strike lub League of Legends. Zazwyczaj uczniowie tworzą dwie drużyny. Każda z nich gra przeciwko drużynie przeciwnej. Uczą się tam także jak organizować zawody e-sportowe, oraz jak się profesjonalnie do nich przygotowywać. Dowiedzieliśmy się też, że e-sport to właściwie już nowy, współczesny zawód.
Wreszcie mogliśmy zasiąść wygodnie zasiadł w wysokim fotelu i samemu spróbować jak to jest być zawodnikiem e-sportowej drużyny. Zagraliśmy w League of Legends - jedni drużynowo inni w samouczka. Podobało nam się:) Także dziewczynom:) Nie mogliśmy się oprzeć pokusie i pochwaliliśmy się też naszymi grami, które sami projektujemy:)
Niestety trzeba było wracać, Jednak to nie był koniec przygód. Gdy wracaliśmy autobusem odkryliśmy grę na komórkę - Quiz'em All!. Okazała się być świetną zabawą, a do tego uczącą:). Polecamy. Spotkanie w Technikum bardzo nam się spodobało, może komuś z nas pomoże w przyszłości wybrać zawód.
Autor tekstu:
Ania Tokarz
Od wtorku - 5 lutego - rozpoczęły się zajęcia dodatkowe z klockami Lego WeDo (I edycja). Do pracy z klockami z dużym zaangażowaniem przystąpili dwaj Michałowie, oraz Michalina i Agata. Chłopcy wykonali i oprogramowali kaczuszki, zaś dziewczyny samolot:) Było dużo zabawy i zaangażowania. Brawo!!!
O swojej pracy opowiada Michalina
a tak o swoim projekcie mówi Michał
Dnia 28 stycznia - klasy 4a, 4b i 4d pojechały do Katowic Panewnik do Bazyliki św. Ludwika Króla i Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, aby obejrzeć tam zgromadzone przez ojców franciszkanów różne szopki np. afrykańską, śląską, włoską oraz wiele innych.
Najbardziej zadziwiająca jednak była wielka stajenka wewnątrz Bazyliki i żywa szopka, w której otoczeniu znajdowały się: alpaki, świnki i różne rodzaje ptaków. Po obejrzeniu stajenek - mogliśmy się pobawić na śniegu - zabawa była super. Pod koniec wycieczki poszliśmy do Klasztoru Sióstr Służebniczek NMP, gdzie także obejrzeliśmy stajenkę, która wykonana była cała z lalek, zaś siostry poczęstowały nas pączkami i mogliśmy napić się herbaty. Myślę że wycieczka była jedną z lepszych w jakich uczestniczyłem!
autor tekstu:
Filip Skop
Dzisiaj (04.02.19) na trzeciej godzinie lekcyjnej nasza klasa wyszła na szkolne boisko, by wykorzystać świetne warunki pogodowe - czyli budować ze śniegu. Podzieliliśmy się na kilka grup i od razu zabraliśmy się do pracy. Wszyscy byli zawzięci chociaż 45 minut to niedużo czasu. Po ocenieniu zaangażowania przez panią mieliśmy chwilkę żeby porzucać się śnieżkami i pobawić się śniegiem. Wszystkim się podobało, a rzeźby były bardzo ładne.
Autor tekstu:
Antek Patschek
W poniedziałek - 4 lutego, druga grupa klasy 4b, uczestniczyła w spotkaniu z panem redaktorem Jackiem Sonczowskim pracującym na co dzień w naszej lokalnej gazecie "Życiu Bytomskim". Uczestnicy spotkania mogli nie tylko dowiedzieć się jak wygląda praca dziennikarza, ale także prześledzić zmiany jakie przechodziła gazeta przez ponad 60 lat.
Na koniec spotkania wręczyliśmy panu Jackowi naszą szkolną gazetkę "Kopernikusa".
Poniżej przedstawiamy film - wprawki animacji poklatkowej wykonane przez uczniów klasy 4b. Zapraszamy do obejrzenia.
Wizyta uczniów 4b w redakcji Życia Bytomskiego została zauważona przez samą gazetę. Bardzo się cieszymy. Chcemy też sprostować informację podaną w artykule - redaktorami szkolnej gazetki opiekuję się pani Żaneta Babicz:)
W środę zakończyliśmy zajęcia w ostatniej grupie (klasy 4b) z sympatycznym robotem Scottiem. Agata, Michał, Natalia, Michał i Michalina za swoją pracę otrzymali specjalne certyfikaty. Teraz uczniowie zarówno klasy 4 jak i 5 - będą mogli sobie grę wypożyczyć do domu i spróbować przejść kolejne poziomy. A już od następnego tygodnia - będziemy uczyć się tworzyć i oprogramowywać konstrukcje z klocków Lego WeDo.
Bardzo miło nam poinformować, że w tym tygodniu ukazał się 3 numer naszej szkolnej gazetki "Kopernikus", którą redagują uczniowie klasy 4b - pod kierunkiem pani Żanety Kiedos. Gratulujemy wytrwałości i zapraszamy do lektury:)
Ostatnie spotkanie grupy II z robotami Lofi, było trochę smutne bowiem trzeba było rozkręcić nasze roboty i pożegnać się z nimi, a przecież przez ten czas polubiliśmy się bardzo:) Jednak na szczęście to nie koniec zajęć z sympatycznymi robotami, bowiem powrócimy do nich przy okazji "Projektów", które będziemy przygotowywać na Scratch Day w maju:)
14 grudnia, 10 osób z klasy 4b udało się do redakcji lokalnego tygodnika „Życie Bytomskie”. Pan Jacek Sonczowski bardzo chętnie opowiedział nam jak powstaje gazeta, jakie są rodzaje gazet i jak wygląda praca redaktora gazety. Opowiedział nam również historię tygodnika "Życie Bytomskie", która rozpoczęła się w 1956r. czyli 63 lata temu. Następnie mieliśmy możliwość porównania jak zmieniała się gazeta na przestrzeni 60 lat. Otrzymaliśmy także aktualny numer gazety. Bardzo dziękujemy panu redaktorowi za poświęcony czas i zaproszenie nas do redakcji.
Tekst:
Natalia Błachowiak
Pierwsze w Nowym Roku spotkanie z robotami Lofi – to była czysta dawka emocji i adrenaliny. Przez godzinę nasze Roboty – walczyły, ścigały się, pokonywały tory przeszkód, a w końcu zrelaksowały się w tańcu. Sterowanie robotem Lofii nie należy do najłatwiejszych – wymaga wprawy, cierpliwości, wyczucia i treningu. Cieszymy się, że ten niełatwy egzamin zdaliśmy na piątkę:). Pierwszy raz od początku pracy z robotami – wszystko “zatrybiło”. Roboty świetnie dogadywały się z tabletami i komórkami, nie mieliśmy też żadnego problemu z samymi konstrukcjami. Extra:)
W czwartek ostatnia grupa uczniów klasy 4b - poznała sympatycznego robota Scottiego. Agata, Natalia, Michał i Michalina pomagali mu jak mogli, by zebrać rozproszone po 3 kontynentach części statku kosmicznego. Szło im wspaniale. Uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale i doskonalili swoje umiejętności programistyczne. To taka nauka przez zabawę.
Ostatnio zapomnieliśmy się pochwalić wspaniałymi PixelArtami jakie dla nas wykonali: Kuba i Michał:)
Ostatni uczniowie klasy 4b - ukończyli mini kurs podłączania elementów zestawu komputerowego. Poszło im świetnie:)
W środę zakończyła zabawę ze Scottiem - przedostatnia grupa uczniów klasy 4b. Zuzia, Zosia, Igor i Kuba dzielnie pomagali robotowi. Udało im się dotrzeć aż na Antarktydę - tam co prawda śnieżyca i niskie temperatury dały im się we znaki:) Jednak dzielnie sprostali zagadkom programistycznym, które stanęły przed nimi. Najwięcej problemów sprawiały - aparaty i aplikacja:) Ale i temu dali radę. Dlatego zasłużenie otrzymali specjalne Certyfikaty:)
18 grudnia na pierwszej lekcji klasa 5b miała wigilię klasową. Wszyscy cieszyli się z tego powodu, ponieważ od kilku tygodni wszyscy przygotowywali własnoręcznie robione prezenty. Każdy z niecierpliwością czekał na moment, kiedy nastąpi rozdanie prezentów. Przygotowywanie do wigilii rozpoczęliśmy od rozłożenia smakołyków takich jak: ciasteczka, pierniki, mandarynki, na talerzach. Potem dzieliliśmy się opłatkiem i składaliśmy sobie świąteczne życzenia. I końcu przyszedł czas na rozdanie prezentów. Każdy bardzo cieszył się z prezentu, który dostał. Zadowoleni usiedliśmy do ławek i zaczęliśmy jeść przygotowane wcześniej smakołyki. I tak w miłej i świątecznej atmosferze zakończyła się wigilia klasy 5b.
Autor tekstu:
Michał Imański
W środę swoją przygodę ze Scottie Go - rozpoczęła grupa IV z: Zuzią, Zosią, Kubą i Igorem. Do pomocy robotowi przystąpili pełni ochoty i... po ponad godzinie trzeba było ich odrywać od gry, gdyż opanował ich znany w przypadku tej gry syndrom - jeszcze jednego poziomu:) Prawie trzy kontynenty przebyte, kilkanaście zadań zrealizowanych z sukcesem i kolejne zajęcia zaraz po świętach:) Scottie - rządzi:)
Podczas ostatnich w tym roku kalendarzowym zajęć z naszymi robotami Lofi udało nam się skończyć składanie wszystkich czterech robotów (i tylko z jednym mieliśmy mały problem, dwukrotnie oderwał się od silniczka kabelek),
a nawet z czego jesteśmy bardzo dumni - daliśmy radę wszystkie cztery pojazdy sparować z naszymi kontrolerami (telefony i tablety) i rozpoczęliśmy naukę jazdy. Na kolejnych zajęciach - zorganizujemy zawody - Lofi sumo:) Będzie się działo:)
Dzisiaj, 11 grudnia - II grupa rozpoczęła budowę swoich Lofi Robotów. Trzeba przyznać, że szło im bardzo sprawnie i szybko. Jednemu zespołowi właściwie - ta sztuka udała się. Zabrakło tylko czasu na podpięcie ładowarki:)
Za tydzień czekają nas w takim razie tylko prace wykończeniowe:) i podłączenie Lofich pod tablety:) Brawo!!!
W poniedziałek - klasa 5b wzięła udział w akcji "Godzina Kodowania", który odbywał się od 3 do 9 grudnia na całym świecie. Klasa Kim - tym razem uczyła się programowania - wykorzystując CodeCombat - aplikację internetową pozwalającą w przyjemny sposób zaznajomić się z podstawowymi zasadami programowania w tym w języku - Python.
Tego dnia uczniowie Kim'u otrzymali miły prezent od Superkoderów - fantastyczne koszulki, breloczki, długopisy i notesiki, a także - za udział w "Tygodniu kodowania" ("Code Week") - grę Cody Roby. Dziękujemy.
Zaś nasza piątka programistów: Igor, Dominika, Fili, Antek i Michał - za swój program/grę w konkursie Superkoderów - otrzymała grę "Scottie Go!". Brawo!!!
W piątek - klasa 5b (Kim) pojechała do TV Silesia na warsztaty. W redakcji telewizji przywitał nas pan Wojciech Żegolewski (znany dziennikarz, reporter i radiowiec).
Dzięki panu Wojtkowi poznaliśmy pracę w telewizji od kuchni. Dowiedzieliśmy się jak powstają programy telewizyjne, na czym polega praca operatorów kamer i dźwięku, a także oświetleniowców i makijażystów.
Obejrzeliśmy też dwa studia telewizyjne: takie mniejsze, gdzie nagrywane są programy z ciekawymi postaciami i "Cafe Silesia" - lifestylowa propozycja Telewizji TVS dla cały rodzin, oraz studio duże - gdzie prowadzone są programy publicystyczne oraz zapowiadana prognoza pogoda.
Na koniec każdy kto chciał - mógł spróbować, chociaż przez chwilę, zostać prezenterem pogody. Okazało się to niełatwym wyzwaniem - jednak mimo to - wszyscy sobie świetnie poradzili:)
6 grudnia z okazji Dnia Świętego Mikołaja pojechaliśmy (klasa 4b) z naszą panią wychowawczynią - Barbarą Foryś do Katowic, a dokładniej to do takiej specjalnej "Bawilandii tylko z klockami Lego". Byliśmy tam prawie 2 godziny. Były tam zestawy najróżniejszych klocków Lego np.: "Lego City", "Lego Duplo", czy "Lego Technics".
Była też tam 2 metrowa piaskownica, w której zamiast piasku - było pełno klocków. Ogólnie to praktycznie wszystko było tam z klocków! Wzięliśmy też udział w konkursie - na budowę świątecznej rzeczy. W nagrodę za udział - dostaliśmy maski i cukierki. Wróciliśmy zmęczeni i szczęśliwi!
Autor tekstu:
Filip Skop
W poniedziałek, 26 listopada, klasa 4b pojechała na wycieczkę do kina. Ale nie takiego zwykłego kina, tylko do kina 3D. Wizyta w kinie wywarła na nich wielkie wrażenie. Uczniowie obejrzeli film ''Pandy" Imax. Najpierw jednak uczestniczyli w zajęciach na temat pand na których się wiele nauczyli, np.: że 99% pożywienia pand to bambus, chociaż z natury to mięsożercy. Przed wejściem do sali kinowej uczniowie dostali okulary 3d które mogli sobie zatrzymać!!! Film był świetny i wprowadzał nie tylko w świat pand, ale także pokazywał, jak ludzie starają się o to, żeby pandy nie wyginęły. Kilka dni później klasa IVb otrzymała dyplomy "Przyjaciół Pandy WIELKIEJ. Uczniowie mają nadzieję, że nigdy nie zapomną tego czego się nauczyli.
Autor tekstu:
Igor Obrębski
Walk robotów i emocji im towarzyszących nie da się opisać
- więc zapraszamy na krótki filmik:)
Drugie już z kolei zajęcia przeznaczyliśmy na poznawanie czujników robota Lofiego, a także na naukę ich oprogramowywania. Kilka chwil starczyło by światełka świeciły mocnej gdy zaświecimy na czujnikiem latarką i gasły gdy np. zmienimy pozycję potencjometru. Potrafimy także włączać i wyłączać "brzęczek" za pomocą przycisku, co jest bardzo istotne z punktu widzenia dźwięku jaki on wydaje. Oczywiście sami to zaprogramowaliśmy:)
Dzisiaj swoją zabawę z "Scottie Go" - zakończyła III grupa (klasa 4b). Marta, Bartek, Elwira i Hania pomagając robotowi Scottiemu świetnie się bawili. Chociaż trzeba przyznać, że nie mieli łatwo. Pogoda na dworze się popsuła, zrobiło się szaro i nasze czytniki kodu - co rusz odmawiały posłuszeństwa. Mimo tego udało im się dotrzeć aż do Antarktydy. Na koniec zajęć uczniowie otrzymali pamiątkowe certyfikaty. Za tydzień zapraszamy kolejną grupę:)
Od 3 do 9 grudnia 2018r. odbywa się "Godzina Kodowania" - Hour of Code. Nasza szkoła od wielu lat bierze co roku udział w tej akcji, której celem jest - promowanie i przybliżenie - uczniom na całym świecie - kodowania w zabawowej i przyjaznej formie.
Także w tym roku obie klasy Kimowskie wezmą w "Godzinie kodowania" udział. Klasa IVb - w środę starała się pomóc wybranej postaci z Minecrafta budować przeróżne rzeczy pod wodą. 11 specjalnie przygotowanych zadań - udało się wykonać wszystkim uczniom. Brawo!!! Każdy uczeń w nagrodę otrzymał specjalny - certyfikat.
3 grudnia, po raz drugi klasa 5b, udała się do ZSTiO na zajęcia. Tym razem już nie tylko by się przyglądać temu co dzieje się w szkole, ale by spróbować czegoś się nauczyć.
Dzięki panu Grzegorzowi oraz jego uczniom, a także panu Witoldowi - kimowcy zbudowali robota - wykorzystując do tego zestawy klocków Lego Mindstorms.
Następnie tego robota - oprogramowali, by w końcu na specjalnej macie sprawdzić czy - program działa prawidłowo.
Gdy już wszystko było gotowe - rozpoczęły się zawody. Zapytacie - jakie? Otóż wyobraźcie sobie, że - SUMO:) Nasze roboty - wojownicy mieli za zadanie wypchnąć z maty przeciwnika. Tym potyczkom towarzyszyły niesamowite emocje w zespołach konstruktorów.
Po trzech godzinach zajęć - musieliśmy wracać. Wrócimy tutaj po feriach by przyjrzeć się bliżej drukarkom 3-D:) Bardzo dziękujemy za te wspaniałe i emocjonujące zajęcia:)
Dzięki firmie "Edu Sense" grupa uczniów Klasy 5b mogła zapoznać się z robotami "Ozobotami". Ozoboty - to jedne z najmniejszych robotów edukacyjnych, jednak mimo swych niewielkich rozmiarów - wiele potrafią:) Mogą potrafią poruszać się liniach, które dla nich narysuje użytkownik. W zależności od koloru linii potrafią zmienić swój kolor. Reagują na specjalne kolorowe kody, np. mogą zatrzymywać się, zwalniać, przyspieszać czy obracać.
Dzięki specjalnej aplikacji OzoBlockly, podobnej do Scratcha - łatwo się programują. W zestawie, który otrzymaliśmy były także puzzle - które pozwalają budować pętle, drogi, czy bloczki. Godzina to za mało by poznać wszystkie możliwości robota - jednak wystarczająco dużo - by się świetnie bawić. Może kiedyś Ozoboty - zamieszkają w naszej szkole na stałe:)
Druga grupa już na spokojnie (pierwsza grupa ten etap przeszła trochę nerwowo:)) zapoznawała się z czujnikami robota i będzie robić to jeszcze na kolejnych zajęciach, by w pełni zapoznać się z możliwością Lofiego. Na pierwszy ogień poszły lampki i potencjometr. Oczywiście od razu po zainstalowaniu oprogramowania zajęliśmy się ich oprogramowywaniem. A te światełka - takie maleństwa a cieszą. Zabawa była super. Za tydzień - czujnik natężenia światła i odległości:)
W poniedziałek 3 grudnia - klasa 5b wybiera się na warsztaty do ZSTiO, gdzie uczniowie będą mogli zapoznać się z klockami Mindstorm. Nauczą się je składać i oprogramowywać. Zajęcia poprowadzą nauczyciele Technikum.
Ze względu na to, że zajęcia zaczynają się już o 8.00 w Technikum - spotykamy się w szkole o 7.15. Zabieramy ze sobą legitymacje i karty ŚKUP (jeżeli ktoś nie ma 2 bilety na tramwaj - 1 miasto). Wracamy do szkoły po 4 lekcji. Proszę wziąć coś do jedzenia i picia. Po powrocie odbywają się normalnie lekcje.
Klasa 5 - nie przestaje oczywiście kodować. Ciągle tworzymy nowe programy, ulepszamy te stworzone wcześniej. Oczywiście w Scratchu:) Przez ostatnich kilka lekcji staralismy się dopracować zadanie programistyczne nazwane "Spadające piłeczki". Jeżeli chcecie zagrać w nasze gry - zapraszamy!!! Oczywiście możecie nas lajkować i komentować:)
Także na lekcjach klasy 5b - powstają ciekawe PixelArty. Poniżej prezentujemy tą wykonaną przez Kingę. Brawo!!!
Uczniowie Kim'u na ostatniej lekcji sporo czasu poświęcili na naukę programu do tworzenia prostych prezentacji - "Photo Story". Chociaż sam programik nie jest najnowszy - świetnie sobie nadal radzi, a jego możliwości i prosta obsługa nadal zasługują na uwagę. I wielu przypadkach spokojnie mogą zastąpić te wykonane w PowerPoincie. Poniżej przedstawiamy jedną z prezentacji wykonaną przez - Antosię:)
Na animacje poklatkowe - wykonane samodzielnie lub w zespołach czekam - do 14 grudnia 2018r. Animacja ma nie być krótsza niż 15 sekund i nie dłuższa niż 30 sekund. Powinna zawierać muzykę lub dźwięki. Wykonać ją można za pomocą programu PicPac. Przesłać należy ją na adres email: morkins@gmail.com
Zanim przystąpiliśmy do lekcji - Tymek - wykonał superowy PixelArt (chyba przypominający mrówkę:)).
Dzisiaj uczyliśmy się pracować w edytorze tekstowym "Word", a konkretnie wykonaliśmy "domki" - wykorzystując do tego celu autokształty. Co prawda "Word" nie do końca sprawdza się jako program graficzny - ale nasze domki wyglądają całkiem fajnie i na pierwszy rzut oka trudno od razu dostrzec, że to nie "Paint":)
Gdy na drugiej lekcji większość uczniów pospieszyła na konkurs matematyczny - pozostali spróbowali swoich sił w programie Google Sketchup i postarali się wykonać domki - jednak tym razem w technice 3D. I wyszło im to świetnie:)
Dzisiaj, 20 listopada swoje pierwsze zajęcia z robotami Lofi rozpoczęli uczniowie klasy 5b. Tym razem naukę programowania i składania tych sympatycznych robotów podjęli: Tosia, Antek, Mela, Kinga, Bartek i Bartosz (oraz w zastępstwie Euniki i Dominiki - Ania:)).
Pierwsze zajęcia polegały na nauce korzystania ze śrubokręta. Jednak zamiast składać robota - uczniowie KIM'u - robota rozkładali na części pierwsze. Co niektórzy tak się zapędzili w tej robocie - że rozkręcili silniczki na części pierwsze:). Za tydzień uczyć będziemy się o czujnikach i sprawdzać co one potrafią.
Zapraszamy do obejrzenia filmików wykonanych podczas warsztatów:
Grupa I - Czas
Grupa II - Bajzel
Grupa III - Lekcja
Dzisiaj, 20 listopada, uczniowie klasy 4b wzięli udział w warsztatach animacji poklatkowej przeprowadzonych przez uczniów i uczennice Klasy Aktywności Twórczej pod opieką pani Katarzyny Michalskiej. Uczniowie Kim'u dowiedzieli się i oczywiście przećwiczyli od razu, jak powstają filmy w tej technice, na co należy zwrócić szczególną uwagę tworząc je, a przede wszystkim, że w pracy z filmem - najważniejsza jest otwarta głowa i dobry pomysł. No i oczywiście cierpliwość.
Każda grupa (było ich trzy) stworzyła także krótki filmik za pomocą telefonu i programu PicPac. Mamy nadzieję, zajęcia te staną się inspiracją do własnych eksperymentów z tą techniką.
Bardzo dziękujemy pani Kasi oraz uczniom KATów za wspaniałe zajęcia:)
W ostatnich dniach można było zapoznać się z nowym numerem gazetki szkolnej "Kopernikus", której redaktorami są uczniowie klasy 4b. Gazetka powstaje pod kierunkiem pani Żanety Babicz. Za skład gazetki odpowiedzialna była uczennica Natalia Błachowiak. Zapraszamy do lektury:)
Tak wyglądały: "Robot światłolub", "Robot malarz" i "Robot - brama" - w działaniu
Dzisiaj, 14 listopada już trzeci zespół: Marta, Bartek, Elwira i Hania rozpoczęły zajęcia z programowania z wykorzystaniem gry planszowej "Scottie Go!". Jak to bywa w przypadku młodych informatyków z klas Kim'owych przystąpili do pracy z wielkim zaangażowaniem i już po chwili robot Scottie - odzyskał części pojazdy które spadły w Europie i Ameryce Południowej. Brawo byle tak dalej:)
Mijają dwa miesiące jak zaczęliśmy zabawę z robotem Lofi (grupa I). Podczas ostatnich zajęć, które odbyły się we wtorek udało nam się uruchomić robota "Światłoluba" (Igor i Mateusz), okiełznać "Robota rysującego" (Agnieszka i Sonia), zaprogramować bramę dla samochodu (Emilka i Ania) oraz zbudować i zaprogramować "Robota Głowacza" (Zuzia i Michał). Trzeba przyznać, że nie było łatwo, czas jaki mamy na zajęcia jest zbyt krótki:) Chciałoby się jeszcze robotem pobawić, a tu trzeba dać szansę następnej grupie. Bedziemy Cię Lofi miło wspominać:)
Dnia 9 listopada – w piątek, uczniowie naszej klasy (4b) spotkali się z rekonstruktorem Stowarzyszenia Historycznego Reduta Częstochowa, panem Krzysztofem Brzeziną, z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Słuchaliśmy opowieści o przebiegu II Wojny światowej, żołnierskim życiu oraz o ratowaniu miejsc, obiektów związanych z walkami prowadzonymi w obronie Ojczyzny. Dowiedzieliśmy się o podstawowym umundurowaniu, o broni ręcznej, bagnetach a także granatach. Była to wspaniała lekcja historii i niepowtarzalna możliwość jej "dotknięcia".
Autor tekstu:
Bartek Dębicki
A tak wygląda i działa - robot "Światłolub"
Robota Lofi w wersji podstawowej już opanowaliśmy. Teraz przyszła pora na eksperymenty. Nasze cztery grupy – rozdzieliły między sobą zadania. Dwie zamierzają skonstruować w oparciu o serwomotory i nowe elementy: “Robota głowacza” i “Bramę dla samochodów”. W tych przypadkach – robota wcześniej złożonego trzeba rozebrać i właściwie złożyć od nowa.
Dwie pozostałe zamierzają zmodyfikować robota tak by powstał “Robot światłolub” i “Robot malarz”. Światłoluba udało się skonstruować jeszcze na lekcji i sprawdzić jego umiejętności. Na malarza musimy poczekać do następnych zajęć:)
Grupa uczniów klasy 4b, w środę wzięła udział w warsztatach kulinarno-edukacyjnych, które zostały przeprowadzone przez "Zieloną Krainę". Zajęcia miały na celu promocję prawidłowych postaw żywieniowych. Uczniowie dowiedzieli się jak zdrowo i smacznie przyrządzać posiłki. Co jeść by być zdrowym, a czego unikać. Mogli także sami przygotować małe co nie co - oczywiście nie tylko smaczne, ale i zdrowe:)
W piątek - 9 listopada 2018r. po raz drugi oddwiedziliśmy MDK nr 1 w Bytomiu. Dla drugiej grupy w składzie: Michał, Agata, Michał, Mateusz, Kuba, Filip, Natalia, Paweł, Hania i Elwira, warsztaty „Wiwat wywiad - czyli o sztuce prowadzenia wywiadów" przeprowadziła pani Magda Futrzyk. Dziękujemy pani bardzo. Mamy nadzieję, że za kilkanaście dni będzie można zobaczyć - przeczytać przeprowadzone przez uczniów klasy 4b - wywiady:)
W środę swoje zajęcia z programowaniem - przy wsparciu sympatycznego robota Scottiego zakończyli: Lena, Kasia, Mateusz i Filip. Udało im się dotrzeć do na cztery kontynenty wspierając dzielnie robota i z wielką cierpliwością skanując i wprowadzając do programu napisane przez siebie algorytmy. Brawo!!!
Podczas środowych zajęć - bezbłędnie (co staje się normą) wszystkie elementy zestawu komputerowego - połączyły Lena i Natalia
Piękny PixelArt przygotowała za to - Zuzia.
Poza nauką i doskonalniem umiejętności korzystania z poczty e-mailowej (uczyliśmy się wysyłać załączniki), założyliśmy konto na Scratchu i poznaliśmy podstawowe możliwości tego języka programownia - było super:) Może już na następnej lekcji zrobimy pierwszą własną grę:)
Powoli kończymy pracę z naszym Lofi robotem (tzn kończy grupa pierwsza). Podczas dzisiejszych zajęć udało się nam wreszcie "sparować" roboty z telefonami i tabletami i od razu ruszyły do tańca:) Cóż to była za zabawa w rytm piosenki Dawida Podsiadło.
Następnie próbowaliśmy okiełznać roboty - ucząc się sterować nimi. Chyba najsprawniej poszło Mateuszowi. Reszta musi jeszcze poćwiczyć.
Klasa 5b (nie próżnuje), co prawda na stronkę nie wpadają zdjęcia z ich zajęć - ale to nmie znaczy że nic nie robi. Tyle jest roboty, że nie ma kiedy robić zdjęć:) Na poprzednich zajęciach pięknym PixeArtem uraczyła nas - Ania. Brawo!!
Poza nauką rozszerzeń (już chyba je opanowaliśmy), przypominamy sobie jak tworzyć różne projekty w Wordzie. Był już plakat, była ulotka, za tydzień czeka na nas nowy program:) ale o tym jeszcze oficjalnie nie wiemy:). Poza tym intensywnie scratchujemy. Najpierw zrobiliśmy labirynt matematyczny, nad którym jeszcze będziemy pracować - więc wyników naszej pracy nie publikujemy. Ostatnio zrobiliśmy grę w której należy wykazać się zręcznością i refleksem - projekt nazywa się "Spadające piłeczki". Także ten projekt nie jest ukończony - ale zagrać już można - zapraszamy do testowania i ocen:)
To nie koniec wieści o kodowaniu. Specjalny zespół pod kierunkiem Igora - tworzy projekt scratchowy na konkurs zorganizowany przez Superkoderów "Plastik i oceany". Trzymajcie za nich kciuki:)
W piątek - 26 października w Miejskim Domu Kultury nr 1 w Bytomiu, odbyły się dla części klasy 4b warsztaty dziennikarskie. Warsztaty „Wiwat wywiad - czyli o sztuce prowadzenia wywiadów" przeprowadziła pani Magda Futrzyk. Dzięki tym zajęciom uczniowie dowiedzieli się co to jest wywiad, czym się charakteryzuje i jakie są jego rodzaje. Mieli także możliwość spróbowania swoich sił w pracy dziennikarza i przeprowadzenia wywiadu z bardzo ciekawymi osobami:) Dla drugiej grupy klasy 4b, warsztaty odbędą się 9 listopada.
Dzisiaj Scottiemu pomagała druga grupa młodych programistów z klasy 4b. W nauce programowania za pomocą tej fantastycznej gry planszowej wzięli udział: Lena, Kasia, Mateusz i Filip. W nieco przedłużonych zajęciach (odpracowujemy poprzedni tydzień) udało się pokonać aż trzy kontynenty - może ta grupa idzie na rekord:) Zobaczymy za tydzień.
Podczas dzisiejszych zajęć swój PixelArt wykonała Marta, zamieszczamy także PixelArta z ubiegłego tygodnia, którego autorką jest Elwira. Brawo dziewczyny:)
Świetnie poradziliły sobie także dziewczyny, które miały za zadanie połączyć elementy zestawu komputerowego ze sobą.
Następnie przez ponad godzinę zakładaliśmy konta e-mail, oraz uczyliśmy się z tej poczty korzystać.
Dzisiaj wreszcie, nasze roboty “przemówiły”, a właściwie zaczęły się poruszać Niestety trochę czasu straciliśmy się na zdobyciu wiedzy o źle podłączonych kabelkach. Możemy się nią z Wami podzielić – gdy źle je włożycie – nie uruchomicie robota i przestanie działać. Teraz to już wiemy:) Przyda się ta wiedza dla następnych grup. Potem przyszła nauka oprogramowania silniczków, by oba koła się kręciły, a nie tylko jedno. By nasz robot mógł jechać do przodu i do tyłu i by można było go zatrzymać. Na koniec staraliśmy się podłączyć nasze roboty pod program na tablety przez bluetooth. Nie udało nam się:( Ale… o tym podczas kolejnej relacji:)
18 października - Edterek i trójka dzieci z klasy KIM: Zosia, Zuzia i Marta wybrała się na wycieczkę do Zabrza na Bajtel Grubę taką mini kopalnię - znajdującą się przy "Sztolni Luiza". Mogliśmy popracować w kopalni i zobaczyć, jak trudna jest praca górnika. Górnik musi przez cały dzień wydobywać węgiel i wsypywać go do wagoników. Jest to ciężka praca, ale górnik robi, to żeby nam było ciepło w domu. To, co tam robiliśmy, to była tylko malutka część tego co robi na co dzień górnik. Ten wspólny wyjazd to była super zabawa, ale i fajna nauka:).
Dwie godziny zajęło nam złożenie naszego Lofi robota. Nie była to najłatwiejsza robota. Najpierw skorzystaliśmy ze starych instrukcji, potem okazało się, że odwrotnie skręciliśmy części z silnikami:) ale w końcu udało się:)))) I nasze roboty są gotowe do pracy. Mimo kilku błędów jesteśmy z siebie dumni, a zabawa w składanie robotów i ich skręcanie okazała się nie tylko emocjonująca, ale i przyjemna.
Teraz pora na programowanie:) Sprawność majsterkowicza zdobyta.
Bardzo się cieszymy, że po wielu latach wznowiona została gazetka szkolna. Stało się to dzięki pani Żanecie Babicz, oraz zespołowi redakcyjnemu złożonemu z uczniów klasy 4b: Leny, Natalii, Kasi, Bartka, Zosi, Michaliny, Marty, Tymka, Pawła, Zuzi i Igora. Gratulujemy inicjatywy i już czekamy z niecierpliwością na kolejny numer:) A wszystkich tych, którzy nie zdążyli przeczytać - odsyłamy do pani Żanety, na pewno jeszcze jakiś egzemplarz się ostał:)
Zapraszamy do zabawy z "matematycznym labiryntem" autorstwa Dominiki:)
W środę, 10 października grupa uczniów z klasy IV, wybrała się na wycieczkę do profesjonalnego laboratorium chemicznego Ogrodu Botanicznego w Radzionkowie. Wysłuchaliśmy ciekawego wykładu o glicerynie i dowiedzieliśmy się jak powstaje mydło! Było dla nas nie lada niespodzianką, że sami mogliśmy je zrobić, a później zabrać do domów. To była super kreatywna zabawa, bo każdy mógł sam zdecydować jaki kolor, zapach i kształt mydełka wykona.Pani Julia opowiadała nam również o innych surowcach kosmetycznych i robiliśmy różne eksperymenty np. wulkan przy użyciu sody i octu. Wszyscy byli pod dużym wrażeniem. Wróciliśmy bardzo zadowoleni.
Tekst:
Lena Bernatowicz
W dniu 10.10.2018r. wybraliśmy się do Opery Śląskiej na przedstawienie pod tytułem „Teatralne ABC”, przygotowane przez Narodowy Teatr Edukacji z Wrocławia. Poznaliśmy historię pewnego chłopca, który nie potrafił zachować się w teatrze, był niekulturalny, przeszkadzał widzom i aktorom. Za takie zachowanie trafia za kulisy teatru, przenosząc się w czasie. Powoli poznaje pracę aktorów, reżysera i innych pracowników zaangażowanych w tworzenie spektakli. Dopiero, kiedy zaczyna doceniać ich pracę może wrócić do swoich czasów. Historia ta przekazuje nam ważną naukę, że w teatrze należy zachowywać się cicho, niezależnie od tego, czy sztuka nam się podoba czy nie i że zawsze należy szanować pracę innych ludzi. Podczas przedstawienia pojawiły się różne rodzaje lalek, kostiumów, efektów świetlnych i dźwiękowych. Po spektaklu mogliśmy spotkać się z aktorami.
Wszystkim podobało się przedstawienie. Mam nadzieję, że naukę z niego płynącą wszyscy zapamiętali i będą stosować podczas oglądania następnych sztuk teatralnych.
Tekst:
Zosia Kozicka
Dzisiaj zakończył się pierwszy cykl zajęć z grą Scottie Go! Natalii, Pawłowi, Tymkowi i Natalii udało się wraz z robotem Scottiem odbyć podróż przez trzy kontynenty: Europę, Amerykę Południową i Antarktydę. Pomogli mu zebrać kilkanaście części pochodzących z rozbitego statku kosmicznego. I za tą wspaniałą pracę otrzymali na koniec zajęć - specjalne Certyfikaty. Brawo!!!
Troszkę nietypowa była informatyka w tym tygodniu. Na lekcji zameldowała się bowiem tylko 5 uczniów. Pozostała część klasy albo startowała w zawodach, albo pojechała na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego lub oglądała przedstawienie w Operze Śląskiej. Nie zniechęciło nas to jednak:) Najpierw Mateusz stworzył PixelArta - przedstawiającego - domek, który za chwilę miał budować w programie Angeldust.
Następnie cała piątka - zdała test z umiejętności łączenia z jednostką centralną elementów zestawu komputerowego na 6:)
Na tym jednak nie poprzestała. Zabrała się bowiem do tworzenia budowli 3D w grze Angeldust, która swoją mechaniką i koncepcją przypomina kultowego Minecrafta. Powstały bardzo różne i ciekawe budynki:) Brawo!!!
Na drugą część zajęć dotarło kilku uczniów i wspólnie zajęli się kodowaniem. A konkretnie nauką używania "pętli". Podobnie jak tydzień temu - nauka ta odbywała się za pomocą strony Code.org.
Z okazji "Dnia Chłopaka" w klasie 4b dziewczyny przygotowały dla chłopców super atrakcje - stanowiska. Było ich 8, a na każdym dziewczyna. Na każdym z nich chłopcy dostawali cukierka, tak "na dzień dobry". Mogli też ich "zarobić więcej" - wtedy gdy z powodzeniem udało im się wykonać zadanie:) A oto poszczególne punkty:
1.U Hani - Rzut piłką do celu
2.U Agaty i Leny - Fanty
3. U Natalia - Trafianie do celu z zamkniętymi oczami
4. U Elwiry - "Bomba"
5. U Michaliny- "Jaka to melodia?"
6. U Marty i Zosi - Zadania w babeczkach
7. U Kasi i Natalii - Rysowanie z zamkniętymi oczami
8. U Zuzi - Kim ja jestem
Myślę, że chłopakom zadania przypadły do gustu:) Na koniec zamówiliśmy pyszną pizzę:) Było super:))))
Tekst:
Hanna Widera
Dominika Wolska
Gdy reprezentacja naszej szkoły przyjechała na zawody lekkoatletyczne w Vsetinie, nasi gospodarze postanowili pochwalić się miejscowymi atrakcjami. Zaprosili nas do Ogrodu Zoologicznego. Kiedy wysiedliśmy z busa wszyscy rzucili się na bramę wejściową. Wtedy każdy z nas wybrał któremu zwierzęciu chciałby pomóc. Zoo było podzielone na 5 kontynentów: Azję, Australię, Europę, Amerykę Południową i Północną. W ZOO mogliśmy zobaczyć takie zwierzęta jak: słonie, żyrafy, lwy, tygrysy, hieny i oczywiście różne ptaki. I tak największe zainteresowanie budziły surykatki. Zwiedzane ZOO miało piękne widoki i zwierzęta. Na pewno te wycieczka zapadnie nam w głowach na bardzo długo.
Zdjęcia i tekst:
Natalia Błachowiak
W dniu dzisiejszym, 8 października, uczniowie 5b (KiM) odwiedzili Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Bytomiu. Po szkole oprowadzał ich pan Witold Krieser.
Kimowcy odwiedzili pracownię geodezyjną, serwerownię, informatyczną, mechatroniczną i odnawialnych źródeł energii, a jak zapewniał pan Witek - to tylko cząstka tego, czego się uczą uczniowie tej szkoły.:)
Ucieszył nas też fakt, że po pracowni mechatronicznej oprowadzał nas - absolwent naszej szkoły Grzegorz Janysek, który zaprezentował nam też kilka swoich ciekawych projektów:)
Niestety czas gonił i trzeba było wracać do "czwórki". Na przełomie listopada i grudnia wrócimy tu ponownie. Tym razem na dłużej i weźmiemy udział w zawodach:)... Już nie umiemy się doczekać. Dziękujemy za miłe przyjęcie panu dyrektorowi oraz nauczycielom i uczniom:)
W sobotę 6 października uczniowie KIM 4B wraz z wychowawczynią panią Barbarą Foryś i rodzicami pojechali na piknik rodzinny do stanicy harcerskiej Hufca Bytom w Kokotku. Spędziliśmy tam miło czas i chyba byliśmy wyjątkowo grzeczni, skoro "zasłużyliśmy" na taką piękną jesienną pogodę. Zjedliśmy przywiezione smakołyki, a przede wszystkim mieliśmy dużo czasu na wspólną zabawę. Integrowaliśmy się nie tylko my, ale także nasi rodzice podczas gry w piłkę i badmintona. My za to biegaliśmy po lesie, budowaliśmy z gałęzi szałasy i graliśmy wspólnie w różne gry. W czasie zabawy przybiegaliśmy do stołu po zapasy jedzenia. Na koniec pikniku było ognisko z kiełbaskami i oczywiście najsmaczniejszymi na świecie pieczonymi piankami.
Myślę, że wszystkim bardzo się podobało. Dziękujemy mamie Zosi za zorganizowanie takiej fajnej soboty. Czekamy na kolejny taki piknik :)
Tekst i zdjęcia: Zuzia Zych
Jeszcze przed dzisiejszymi zajęciami - Pixel Art wykonała - Natalia, która jest wielbicielką kotków:)
Także przed zajęciami - trzy dzielne dziewczyny: Kasia, Elwira i Hania - bez błędnie podłączyły wszystkie elementy zestawu komputerowego ze sobą:) Brawo!!!
Następnie troszkę porozmawialiśmy o systemach operacyjnych. Mogliśmy zobaczyć jak działał i jak się pracowało z systemami: DOS i Windows 3.1
W drugiej części lekcji rozpoczęliśmy pracę z kodowaniem za pomoca strony CODE.org. Pomagaliśmy Angry Birds'om w ich walce ze świnkami, a następnie w trybie artysty - kończyliśmy rysunki.
Podczas kolejnego spotkania z robotem Lofi - udało nam się wreszcie uruchomić jego czujniki. Nie zraziliśmy się niepowodzeniami na poprzednich zajęciach. Zainstalowaliśmy na komputerach odpowiednie oprogramowanie - i chociaż czasem coś się zawieszało, udało nam się w specjalnej wersji Scratcha napisać odpowiednie programy, które testowały czujniki. Światełka zapalały się i gasły, czujniki odległości i światła działały jak należy - podobnie potencjometr. Teraz pora na "skręcanie". Od następnego spotkania śrubokręty idą w ruch. Trzymajcie za nas kciuki:)
Podczas zajęć z panią Dominiką uczniowie klasy 5b - tworzyli niesamowite makiety. Harry Potter, Wioska Smerfów, Tytanic i wiele innych pomysłów pojawiło się w kartonikowym świecie. Jak widzicie jesteśmy sprawni nie tylko fizycznie, świetnie radzimy sobie z programowaniem - ale jesteśmy też kreatywni:)
Przed dzisiejszymi zajęciami - pięknego PixelArta wykonała dla nas Tosia.
Następnie doskonaliliśmy umiejętność wykonywania zrzutów ekranu oraz umiejętność korzystania z map google. Mogliśmy także przetestować swoje programy matematyczne, które robiliśmy przez ostatnie dwie lekcje. Teraz bierzemy się za matematyczne labirynty. Tymczasem zapraszamy do naszego "Studia", gdzie możecie obejrzeć nasze prace.
Już za niedługo wybory do Samorządu Uczniowskiego. Miło nam poinformować, że jedną z kandydatek - jest uczennica klasy 5b - Zuzia:) Trzymamy za nią kciuki i oczywiście - głosujemy!!!!
Pierwsza czwórka uczniów z klasy 4b: Natalia, Paweł, Tymek i Natalia wyruszyły wraz z robotem Scottiem w podróż dookoła świata - starając się pomóc biednemu robotowi w poszukiwaniu części z jego rozbitego statku kosmicznego. Udało im się przeszukać dokładnie Europę, dotarli też do Ameryki Południowej. Trzymamy za nich kciuki, by wspólna wyprawa w świat programowania - zakończyła się sukcesem.
Sympatyczny PixelArt - wykonała dla Nas - Natalia:) Super!!! My też kochamy Kim:)
Po raz drugi zajrzeliśmy naszym komputerom "pod maskę" - po pierwsze dlatego by sobie przypomnieć jak wyglądają i jak się nazywają elementy zestawu komputerowego, po drugie dlatego, że wielu z nas nie było na poprzedniej lekcji, gdyż wyjechaliśmy do Vsetina na zawody.
Dowiedzieliśmy się także jak podłączyć poszczególne elementy zestawu komputerowego ze sobą:) Jak się okazało nie było to zbyt trudne:)
Na koniec pożegnaliśmy się z sympatycznym żółwiem, który jak się okazało był także artystą - malarzem:)
Na ostatniej lekcji z informatyki pięknego PixelArta - wykonała Dominika:)
Prawie całą lekcję poświęciliśmy na naukę - robienia zrzutów ekranu - narzędzia, które przyda się nam zapewne nie jeden raz:)
Następnie pracowaliśmy nad dopieszczeniem swoich "Zabaw matematycznych" - w Scratchu. Efekty poznacie już za tydzień. Za to na zajęciach z robotem Lofi - poznawaliśmy jego czujniki:)
Troszkę te zajęcia były szalone:) Co prawda udało nam się świetnie zlokalizować i nazwać czujniki - jednak nie udało nam się do końca ich uruchomić. Troszkę zawiniły rozładowane powerbanki - zawsze trzeba pamiętać by były w pełni naładowane:) Nie do końca sprawnie działał też multimedialny przewodnik po czujnikach - często się "zawieszał". Powetujemy sobie to następnym razem. Co nas nie zabije to nas wzmocni:)
Dzisiejszego pięknego PixelArta - podczas zajęć z informatyki - wykonała Lena:) Super!!!
Następnie pan Bartek przyniósł do klasy kilka jednostek centralnych:) i ... mogliśmy zajrzeć do ich środka, by dowiedzieć się z jakich podstawowych elementów składa się komputer. Okazało się, że w środku nie jest to wszystko jakoś bardzo skomplikowane i już teraz będziemy wiedzieć jak wygląda dysk twardy, a jak płyta główna:)
W części zajęć poświęconej programowaniu - uczniowie Kim'u sterowali żółwiem "Jasiem", który tym razem nie tylko pokonywał labirynty, ale jeszcze zbierał drogocenne diamenty, czasem zdarzało mu się też je upuszczać:) Taki to robot:)
Dzisiaj, 18 września, pierwsza grupa uczniów Klasy Informatyczno Medialnej (5b) rozpoczęła warsztaty z robotyki z wykorzystaniem robota Lofi. Hm... na razie tego robota jeszcze nie ma:) Tzn. nie został złożony. Za to w skrzynce do której z radością uczniowie się dorwali jest mnóstwo części, śrubek, czujników.
Pierwszym zadaniem, jak się okazało nie należącym do najłatwiejszych, ale sprawiającym wiele frajdy było złożenie pojemniczka na śrubki. Tak wszystkim się to skręcanie spodobało, że zajęło im to prawie pół godziny:) Pierwsze koty za płoty - z samym robotem pójdzie szybciej. A jak nie - to nic nie szkodzi - skręcanie to fajna zabawa:)
Dzisiaj, 17 września, klasa 5b podczas zajęć z informatyki obchodziła Święto Kropki (Dot Day - przypadający na 15 września). Święto to - to dzień kreatywności więc - najpierw Dominika stworzyła kreatyny PixelArt:)
Następnie uczniowie klasy Kim siedli do komputerów i za pomocą programu ArtRage - stworzyli - tak jak Vashti - własne pomysły z "kropką":)
A oto co stworzyli:) Zapraszamy do obejrzenia galerii.
Otrzymali za swoją pracę specjalny Certyfikat. Gratulujemy!!!
W dniu dzisiejszym, 14 września, ponad 40 uczniów z Klas Informatyczno Medialnych (4b i 5b) uczestniczyło w bardzo interesujących i ciekawie przeprowadzonych warsztatach zatytułowanych "Biorobotyka", które odbyły się w Miasteczku Uniwersyteckim Uniwersytetu Śląskiego.
Podczas warsztatów, ich uczestnicy, mogli poznać przemiłego humanoidalnego robota "Bobota", którego zaprezentowali jego twórcy – inżynierowie z Politechniki Białostockiej. Mnóstwo emocji wzbudziły także dwa pozostałe warsztaty przeprowadzone przez biologów z Katedry Fizjologii Zwierząt i Ekotoksykologii Uniwersytetu Śląskiego, podczas których młodzi programiści dowiedzieli się wiele o robotach starających się naśladować owady, a także o eksperymentach, które mają na celu poznanie strategi zachowań zwierząt.
Podczas dzisiejszych zajęć - Hania - zrobiła pierwszego klasowego PixelArta:) Brawo:))
Nie mogliśmy nie uczestniczyć w Święcie Kreatywności - jakim jest Dzień Kropki (Dot Day), jednak ze względu, że przypada on w sobotę - postaraliśmy się swoje kreatywne prace z wykorzystaniem kropki wykonać dzisiaj:) Prace wykonaliśmy w programie ArtRage.
Zapraszamy do obejrzenia prac powstałych z okazji Dnia Kropki, a wykonanych przez uczniów 4b.
Za swoją pracę klasa otrzymała specjalny - Certyfikat:)
Podczas zajęć z programowania - uczniowie 4b poznali sympatycznego żółwika "Janka", który bardzo lubi pokonywać labirynty. Należało mu tylko troszkę pomóc. Z tego zadania czwartoklasiści wywiązali się perfekcyjnie.
Od wtorku 18 września rozpoczynamy warsztaty z robotami Lofi:) Poniżej przedstawiam daty oraz składy zespołów pracujących przy robotach.
Grupa I - rozpoczyna cykl 8 zajęć od 18 września,
spotykamy się co tydzień, w sali nr 20, na 7 lekcji:
Ania i Emilka, Michał i Zuzia, Igor i Mateusz, Sonia i Agnieszka
Grupa II - rozpoczyna cykl 8 zajęć od 20 listopada,
spotykamy się co tydzień, w sali nr 20, na 7 lekcji:
Dominika i Tosia, Antek i Mela, Eunika i Kinga, Bartek i Bartosz
Grupa III - rozpoczyna cykl 8 zajęć od 29 stycznia,
spotykamy się co tydzień, w sali nr 20, na 7 lekcji:
Mateusz i Filip, Dominika i Łucja, Karolina i Michał
Pierwsze zajęć w nowym roku szkolnym 2018/2019, dla klasy 5b były bardzo aktywne:) Na początku zajęć powstał piękny PixelArt w wykonaniu Meli.
Następnie wszyscy obejrzeli "kartki z wakacji - zadania" jakie uczniowie Kim-u nadesłali do pana Bartka, oraz kilka "prezentacji wakacyjnych". Igor zaprezentował sposób tworzenia filmików w Windowsie 10 (ze względu na ograniczenia sprzętowe, zajęcia powtórzy za tydzień:)),
a wszyscy spróbowali uatrakcyjnić swoje zdjęcia wstawiając je do ramek tematycznych i animując je w "Scratchu".
Już dzisiaj, 5 września swoje pierwsze zajęcia z informatyki rozpoczęła klasa 4b (Informatyczno Medialna). Młodzi adepci informatyki dowiedzieli się jakie wyzwania stoją przed nimi w nowym roku szkolnym. Nauczyli się także jak bezpiecznie korzystać z komputera w szkolnej pracowni. Poznali elementy zestawu komputerowego i ... opanowali korzystanie z Kimowej strony internetowej www.kim.bytom.pl :) Przed nimi wiele godzin fascynującej przygody z komputerami:)
Roboty LOFI dotarły już do naszej szkoły. Pracować z nimi będą (jak oczywiście uda im się je złożyć:)) uczniowie Klasy Informatyczno Medialnej (klasa 5). Roboty udało się pozyskać w ramach programu Fundacja Orange - Majsterkowicze 2.0