Klasa 7b i pan Bartek pozazdrościli piłkarzom biorącym udział w Euro i ... rozegrali mecz piłkarski. Mecz zakończył się wynikiem 2:2 i został przerwany - gdyż najstarszemu zawodnikowi na boisku "odcięło tlen":))
Jak się bawić, to się bawić i gwóźdź wycieczki klasy 6b do Świerklańca - kopa siana:))) i plac zabaw.
W ostatni poniedziałek tj. 14.06.21, klasa 4b wybrała się do Teatru Czarnego Tła w Chorzowie. Warsztaty, w których wzięliśmy udział były inspirujące, twórcze i bardzo ciekawe. Każdy z nas wcielił się w rolę aktora, poznaliśmy kulisy gry aktorskiej, a także opracowaliśmy krótkie scenki i za pomocą wcześniej przygotowanych rekwizytów przedstawiliśmy je publiczności.
Towarzyszyło nam mnóstwo emocji. Żeby dać im upust, udaliśmy się na pikniku w Parku Ślaskim. Tam graliśmy, bawiliśmy się i ćwiczyliśmy. Nie oparliśmy się także słodkościom!
Po raz drugi udało się spotkać w szkole na zajęciach z robotami Photonami. Tym razem czwórka dzielnych programistów: Dominika, Antek, Igor i Michał staneli przed trudnymi zadaniami:) Musieli zaprogramować robota - by narysował literkę "K" - co okazało się nie lada wyzwaniem, a także napisać program wykorzystujący photonowe czujniki:) Za tydzień rozpoczynamy zajęcia z nową grupą:)
Po prawie półrocznej przerwie - wznowiliśmy na razie tylko dla jednej grupy (4 osobowej) zajęcia w szkole z robotami, oczywiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa. W ubiegłym tygodniu pierwsza czwórka: Antek, Igor, Michał i Dominika poznawali możliwości robota Photona i podjęli pierwsze, udane próby, oprogramowania go w programie Scratch.
We wtorek - klasa 7b wzięła udział w zajęciach, przeprowadzonych przez panie: Maria Jeruzalska i Dorota Paszyńska z HTC Poland, które zaznajomiły uczniów z VR (wirtualną rzeczywistością) i pokazały możlwiości jej wykorzystywania. Bardzo dziękujemy paniom - dla wszystkich była to niesamowita frajda:) Mamy nadzieję, że jeszcze się spotkamy w "realu".
We wtorek, 13 października, dzięki pani Joannie Foryś i firmie Unibot - klasa 7b wzięła udział w spotkaniu (połączenie online z Chinami) z panią Taline Chen z firmy Suzhou Pangolin Robot Corp. Ltd. z największej chińskiej firmy produkującej roboty usługowe. Na spotkaniu pani Taline zaprezentowała roboty Amy i Alice. Jeden był robotem hotelowym, drugi starał się zastąpić kelnera w restauracji. Pięknie dziękujemy pani Joannie za zaproszenie do udziału w spotkaniu.
W poniedziałek zorganizowałyśmy z dziewczynami Dzień Chłopaka. Wymyśliłyśmy, że fajnym pomysłem było by przebranie się za właśnie nich. Większość dziewczyn miało namalowane wąsy, ubrane luźne ubrania lub garnitury z krawatami.
Przygotowałyśmy również mały poczęstunek, a mianowicie watę cukrową (z którą dziewczyny dzielnie walczyły). Zuzia zrobiła własnoręczne mydełka, które wręczyłyśmy chłopakom. Tańczyliśmy kaczuszki i skibidi. I tak wesoło i szybko upłynęła nam ta lekcja. Następnego dnia wręczyłyśmy chłopakom trochę spóźnione, ale trafione prezenty, były to drewniane joja z wygrawerowanymi ich imionami, Pan Bartek również dostał. :)
Melania Zarychta
W ostatni poniedziałek września, dziewczyny z klasy IVb przygotowały niespodziankę dla swoich kolegów z okazji „Dnia Chłopca”. Wspólne świętowanie rozpoczęliśmy od zjedzenia pysznej pizzy. Następnie chłopcy musieli zmierzyć się z zadaniami, które przygotowały dla nich koleżanki. Okazało się, że chłopcy z klasy KIM są nie tylko świetnymi tancerzami, potrafią znaleźć odpowiedź na (prawie) każde trudne pytanie, ale też doskonale znają się na sporcie! Nikt nie miał wątpliwości, że nasi koledzy zasłużyli na nagrodę, dlatego też każdy z nich dostał w prezencie zabawnego pendrive'a. Te praktyczne prezenty uszczęśliwią chyba każdego ucznia, zwłaszcza z klasy KIM.
Dziękujemy klasowej Radzie Rodziców za pomoc w zorganizowaniu tej uroczystości oraz naszej wychowawczyni, pani Elżbiecie Dobrzyckiej. To dzięki niej tegoroczny „Dzień Chłopaka” na długo pozostanie w pamięci naszych kolegów i koleżanek.
Zuzia Antoniuk kl. 4b
W środę 30 września w klasie 6b odbył się dość nietypowy Dzień Chłopaka. Dziewczyny przygotowały dla nich świetną niespodziankę - odtworzyły popularny teleturniej "Milionerzy".
Chłopcy podzielili się na dwu-osobowe drużyny i po kolei podchodzili do stolika prowadzących - Huberty i Urbańskiej, żeby odpowiedzieć na 7 trudnych pytań. Mieli możliwość skorzystania z trzech kół ratunkowych: Pytanie do publiczności, podpowiedź od komika i telefon do przyjaciółki.
Większość pytań dotyczyła dziewczyn z naszej klasy, ale były też takie, które pytał o naszą szkołę. Pod koniec gdy starczyło nam troszkę czasu chłopcy pobawili się w "Jaka to Melodia" odgadnąć tytuły współczesnych piosenek. Mamy nadzieję, że wszyscy chłopcy w ten dzień czuli się szczęśliwi i zadowoleni z ciekawej zabawy.
Natalia Błachowiak
Ulotki wykonane przez uczniów klasy 7b - Budżet Obywatelski na projekt naszej szkoły
Kliknij poniżej - by obejrzeć i pobrać więcej ulotek
zagłosuj!!!!!
Tymczasem ostatnia grupa uczniów klasy 7b - testowała roboty Codey Rocky. "Wychowanie" malutkich pand wszystkim sprawiało mnóstwo frajdy. Prawie każdy dostał swoje imię. Po kilku minutach potrafił albo jeździć, albo rozpoznawać kolory - albo się złościć. Jeszcze raz dziękujemy firmie Mentor - systemy audiowizualne za wypożyczenie robotów.
Czwórka nieustraszonych koderów z klasy 4b - starała się pomóc biednemu robotowi Scottiemu, który szuka części swojego statku kosmicznego po całym świecie. Tym razem w zadaniach pomagały uczniom - bobry:) Za tydzień ostatnie spotkanie tej grupy z sympatycznym robotem - czy uda się złożyć wszystkie części - zobaczymy:)
Dzisiaj odbyły się w klasie 7b - drugie warsztaty z robotami Codey Rocky. Kolejna grupa programistów poznawała tego superzastego robocika, których chociaż mały - ma wiele zalet:) Jedni komponowali muzykę, inni starali się kierować robotem, a jaszcze inni tworzyli animacje - okazuje się, że mimo małego wyświetlacza - ten rodzaj zabawy też się sprawdza. Dziękujemy firmie - Mentor - systemy audiowizualne za umożliwienie przeprowadzenia tych zajęć.
Klasa 4b - rozpoczęła zajęcia dodatkowe z programowania. Zosia i Wiktoria - poznały robota Scottiego (gra edukacyjna - Scottie Go) i starały się mu pomóc w zbieraniu części z rozbitego statku kosmicznego. Szło im świetnie:)
Dzisiaj Międzynarodowy Dzień Kropki - z tej okazji (klasa 7b) kreatywnie spróbowaliśmy narysować obrazki wspólnie ze sztuczną inteligencją:) za pomocą programu AutoDraw. Okazało się, że nie jest to najprostsza sprawa - czasem program wiedział lepiej co chcemy narysować od Nas:) Program też jest ubogi w narzędzia - jednak zabawa była i już wiemy - że daleka jeszcze droga przed programem - ale mamy nadzieję że trochę mu pomogliśmy w samodoskonaleniu:)
14 września wzięliśmy udział w on-linowych warsztatach zorganizowanych przez Uniwersyteckie Miasteczko Naukowe Uniwersytetu Śląskiego. Poznaliśmy podczas nich nich robota humanoidalnego NOA, który wziął udział w wyprawie dookoła świata z polarnikiem Markiem Kamińskim oraz robota fokę PARO, który jest japońskim robotem społecznym i terapeutycznym. Opowiadała o nim pani Marzena Grochowska.
Powstanie robota NOA zostało zainspirowane zmaganiami i problemami ludzi. Marek Kamiński powiedział, że konstruujemy roboty na podobieństwo ludzi, a nie znamy samych siebie. Przede wszystkim jak działają emocje. NOA to robot, który mruga, mówi, tańczy, świeci różnymi kolorami. Wyposażony jest w różne nowinki techniczne oraz kamery 4K. Został zbudowany w Chinach w 2019r., kosztuje 15 tys. zł, ma 120cm wysokości, waży 20 kg. Porusza się na kółkach i posiada wyświetlacz. Jest dostosowany do funkcjonowania w temperaturze 0–30 stopni C. Z ogrzewaczami może pracować w temperaturze nawet -30C. Bateria starcza mu na 1-2 dni pracy. Ładuje się 3-4 godziny. Po ustąpieniu pandemii koronawirusa polarnik wyruszy w samotną wyprawę trwającą 8 miesięcy dookoła świata. Zabierze ze sobą tylko robota NOA, który będzie jego towarzyszem i przyjacielem czytającym książki i pokazującym lokalizację. W czasie wyprawy będzie przekonywać ludzi, aby bardziej szanowali swoje życie. Przy okazji NOA będzie badać zanieczyszczenia powietrza, zanieczyszczenia światłem czy hałasem. Wyprawa odbędzie się pod hasłem „Power for change”.
Marzena Grochowska opowiadała nam o robocie PARO, który został wyprodukowany w 1993r. w Japonii, przez syna dla ojca chorującego na alzheimera. Robot wygląda jak foka. Pomaga w terapii osób niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie. Pomaga rozwijać aktywność ruchową oraz myślenie. PARO kochają zarówno dzieci, jak i dorośli, bez względu na religię i kulturę. Robot został zbudowany na kształt małej foki szetlanckiej – posiada wagę ok. 3 kg, a jej długość wynosi ok. 57 cm. Ma ponad 250 czujników dotyku. Jest biały, bo to neutralny kolor. Ładuje się przy pomocy smoczka, około 20-30 minut. Kosztuje 25tys. zł. PARO słucha, mówi w foczym języku, woła gdy tęskni oraz mruży oczy. Słucha prostych poleceń. Przyzwyczaja się do swoich opiekunów, np.: ogląda z nimi mecze czy słucha muzyki:).
Niesamowitym przeżyciem była możliwość rozmowy za pomocą komunikatora - ZOOM z panem Markiem i panią Marzeną. W zajęciach wzięły udział wszystkie 3 klasy KiM:)
Warsztaty opisała: Ania T
Canva - to prawdziwy kombajn:) Podczas ostatniej lekcji uczniowie klasy 6 i 7 - wykonali w niej widokówki z wakacji (takich wymarzonych). Widokówki musiały być dwustronne - tzn. także z pozdrowieniami i adresem - który to okazał się być największą trudnością:)) Może od czasu do czasu warto wrócić do pocztówki, którą ręcznie wypisujemy i wrzucamy do skrzynki:)