im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4

W czwartek, 3 października, wyróżnieni w konkursie Sketchup 3D w nagrodę poszliśmy do studia architektonicznego Elemental Studio, gdzie pan Dawid Sagan opowiedział jak wygląda praca architekta. Dowiedzieliśmy się co trzeba zrobić, żeby być dobrym i znanym architektem. Na przykładzie stworzonych już projektów, pokazał nam, że ta praca jest fajna, ale czasami trudna.

architekt2019de2

Następnie zobaczyliśmy na  komputerze jak mniej więcej się takie projekty tworzy. Na koniec oglądaliśmy katalogi gdzie również mogliśmy zobaczyć czym architekt się jeszcze zajmuje. Czas zleciał bardzo szybko i musieliśmy pożegnać pana Dawida. Wyszliśmy uśmiechnięci, już z nowymi doświadczeniami.

architekt2019de

autor tekstu:
Emila Czendlik

W nowym roku szkolnym dzieciaki z 2 b powróciły na basen i...Czują się tu jak ryby w wodzie!!!
IMG 20190923 123545 iwonka

18 września klasy Kimowe (5b i 6b), po raz trzeci, odwiedziły Uniwersyteckie Miasteczko Naukowe w Katowicach.

miasteczkouni2019ds

Spotkania z naukowcami odbywają się rokrocznie dzięki  firmie "Unibot", której dziękujemy za zaproszenie. Uczniowie podczas zajęć wysłuchali trzech wykładów z dziedziny biorobotyki: fizjologia mózgu, jako inspiracja do stworzenia robota IURO;

miasteczkouni2019ds2

budowa, transport międzykomórkowy jako sposób przemieszczania nanorobotów; oraz budowa DNA i możliwości wykorzystania tej wiedzy w medycynie. Spora dawka wiedzy:) Teraz czas na wykorzystanie tej wiedzy w praktyce podczas programowania:)

miasteczkouni2019ds23

W poniedziałek, 9 września wraz z klasą 5b pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Gdy dojechaliśmy do stolicy - najpierw zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. W tym niecodziennym muzeum było dużo eksponatów i urządzeń na różne tematy. Był też kącik "majsterkowanie", gdzie można było zbudować np. tor dla kulki, latający pojazd czy most. Było superowo.

kimwarszawa2019d
kimwarszawa2019d2

Gdy z żalem opuściliśmy Centrum poszliśmy razem z panią przewodnik zwiedzać Stare Miasto. Zobaczyliśmy: Barbakan, Zamek Królewski, Rynek oraz Pomnik Małego Powstańca. Po drodze widzieliśmy piękną panoramę Warszawy i najbardziej charakterystyczne dla niej miejsca.

kimwarszawa2019d2aZ wycieczki wszyscy wrócili zadowoleni i z uśmiechem :)
Autor tekstu: Zuzanna Gałęziowska

Copyright © 2019. All Rights Reserved.