Szkoła Podstawowa nr 4

im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Od 22 do 24 września bytomianie przechodzący przez Rynek mieli okazję spojrzeć oczami dziecka na tematykę pokoju na świecie. Zainstalowana przestrzeń nazwana „mikro-pokojem” wypełniona była pracami plastycznymi dzieci i młodzieży, którzy przedstawili czym dla nich jest równość, tolerancja, bezpieczeństwo czy komunikacja. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. M. Kopernika w Bytomiu i  gimnazjaliści ze Szkoły Podstawowej Mistrzostwa Sportowego w Bytomiu, pod opieką Pani Magdaleny Futrzyk, pracowali przez dwa tygodnie tworząc obrazy, przestrzenne dzieła plastyczne, nagrania audio, etc., które w finale złożyły się na multidyscyplinarną wystawę w formie pokoju mieszkalnego. W sobotę i w niedzielę w „Mikro-pokoju” odbyły się warsztaty dramatopisarskie prowadzone przez Darię Sobik i Magdalenę Futrzyk. Co sprowokowało organizatorki projektu do podjęcia się takiego tematu? Magdalena Futrzyk pełniąc rolę nauczyciela wielokrotnie spotykała się z różnymi obawami i lękami wyrażanymi przez swoich małych wychowanków. „Pani Magdo, a czy będzie wojna?” - takie pytanie padło pewnego dnia z ust kilkuletniej dziewczynki. Zasłyszane strzępki komunikatów w telewizji są zwykle dla młodego człowieka niezrozumiałe, albo czasem wprowadzają w błędne lub uproszczone myślenie o przedstawianych faktach. Stąd pojawił się pomysł, by porozmawiać z dziećmi i młodzieżą na temat pokoju na świecie i pokoju w nas samych. Mikro-Pokoje to cykl twórczych warsztatów, w którym poprzez działania artystyczne uczestnicy dowiadywali się jakie znaczenie ma np. dobra komunikacja, równość, tolerancja, troska i empatia w relacjach codziennych. Podwójna konotacja słowa 'pokój' – pokój mieszkalny i pokój na świecie – pozwoliły na znalezienie pewnych podobieństw. Projekt miał na celu wykształcenie pozytywnych postaw obywatelskich, rozwinięcie wartości kulturotwórczych i stworzenie przestrzeni do dialogu między mieszkańcami. Bytomianie chętnie przychodzili na Rynek wspólnie z dziećmi, by dołożyć swoją „cegiełkę” do wystawy, wspólnie coś stworzyć, czy po prostu porozmawiać.  Mieszkańcy miasta odwiedzając pokój na Rynku mieli szansę stworzyć własne prace plastyczne lub dokleić indywidualne skojarzenia związane z pokojem na świecie - tym samym stali się nie tylko odbiorcami, ale i współautorami projektu. Więcej informacji oraz fotorelacja: https://www.facebook.com/Mikro-Pokoje-900060473481106/

mikropoke2017a

W ubiegłym roku, kilkoro uczniów naszej szkoły pod opieką pana Bartłomieja Zbączyniaka, współtworzyło Ogólnopolski Portal Edukacyjny YoungFace, na którym opublikowali ponad 100 artykułów, z których 36 zostało wyróżnione przez redakcję i zdobyli najwięcej punktów wśród wszystkich szkół podstawowych, które biorą udział w zabawie. Gratulujemy!!! 

younface2017rtgyhu4

W tym roku mimo, iż upłynęło od rozpoczęcia roku szkolnego tylko dwa dni, już powstało kilka nowych artykułów, a tekst Asi Tokarz został przez redakcję portalu - wyróżniony:)

Wszystkich chętnych, którzy pragną spróbować swoich sił w pracy redaktora, lubią pisać teksty, robić zdjęcia - zapraszamy do współpracy. Zapisy do 22 września na e-mail: morkins@gmail.com lub bezpośrednio u pana Bartka (sala nr 16).

Miło nam poinformować, że w najnowszym wydaniu gazety Nowiny Lublinieckie, znalazła się wzmianka o naszym Klubie Gier Planszowych "Planszopernik", który 1 sierpnia, wziął udział w dużej imprezie lublinieckiej - "Patriotyczny Lubliniec oddaj hołd Powstańcom Warszawskim".

planszopernik2017tgylubliniec

Podczas wydarzenia, nasze członkinie:) Julka  i Zuzia, pod opieką pana Bartłomieja Zbączyniaka, umożliwiały każdemu chętnemu zapoznanie się z trudną i niebezpieczną pracą kuriera harcerskiego roznoszącego pocztę podczas Powstania Warszawskiego (gra "Mały powstaniec"), a także z pojęciami związanymi z tematyką Powstania i II wojny światowej (gra "Cenzura). Brawo dziewczyny!!!

powstaniewarszwwski2017tyhu

Copyright © 2017 SP nr 4 Bytom. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.